هیئت تاجیکستان در مورد ابتکار WMO “هشدار اولیه برای همه” – اخبار تاجیکستان گفتگو کرد

به گزارش سرویس مطبوعاتی آژانس هواشناسی جمهوری تاجیکستان، در 29 می، در ژنو، سوئیس، نشست هیئت جمهوری تاجیکستان با نمایندگان سازمان جهانی هواشناسی (WMO) برگزار شد.

در 29 می 2023، در چارچوب نوزدهمین کنگره WMO، هیئت تاجیکستان با نمایندگان WMO آقای دانیل کول، رئیس دپارتمان توسعه مشارکت و بسیج منابع WMO و آقای فاتح کایا، رئیس سازمان جهانی تجارت دیدار و گفتگو کردند. برنامه WMO برای هیدرولوژی و منابع آب. هیئت جمهوری تاجیکستان با حضور سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری تاجیکستان در سوئیس جناب آقای جمشید خمیدوف و مدیر آژانس هواشناسی آب و هواشناسی نماینده دائم جمهوری تاجیکستان در سازمان جهانی تجارت، آقای عبداللو حضور داشتند. کوربونزودا

در این نشست تعدادی از موضوعات در مورد انتقال دانش و فناوری برای بهبود پیش بینی و هشدار اولیه، معرفی مدل های جدید پیش بینی و استفاده از داده های مرکز پیش بینی هوای اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین در مورد ابتکار جدید WMO در مورد هشدار زودهنگام برای همه (Early Warnings For All) بحث کردند.

این یک ابتکار جهانی است تا اطمینان حاصل شود که تا سال 2027 تمام ساکنان زمین با هشدارهای اولیه در برابر رویدادهای شدید آب و هوا و آب و هوا محافظت می شوند. این ابتکار کاملاً مطابق با دستور کار جهانی 2030 است و از مفاد کلیدی چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا و همچنین موافقتنامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوا و اهداف توسعه پایدار حمایت می کند.