وزارت ساخت و ساز فدراسیون روسیه از دولت خواست ورود مهاجران را برای کار در سایت های ساختمانی ساده کند – اوستا

وزارت ساخت و ساز فدراسیون روسیه از دولت خواست ورود مهاجران را برای کار در سایت های ساختمانی ساده کند

14 دسامبر 2020 ، ساعت 16:51

اوستا. Tj | 12/14/2020 | وزارت ساخت و ساز و مسکن و تاسیسات فدراسیون روسیه پیشنهادهایی را برای ورود ساده مهاجران کارگر به روسیه برای کار در سایت های ساختمانی آماده کرده است.

گزارش های TASS با اشاره به سرویس مطبوعاتی وزارتخانه ، پیشنهادهای توافق شده با وزارت امور داخلی ، وزارت کار و Rospotrebnadzor برای بررسی به دولت فدراسیون روسیه ارسال شد.

“در حال حاضر ، وزارت ساخت و ساز روسیه در حال بررسی موضوع ساده سازی شرایط ورود مهاجران کارگری است که برای کار در چندین سایت ساخت و ساز در قلمرو نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه جذب می شوند. در همان زمان ، پیشنهاد می شود که ورود به خاک فدراسیون روسیه فقط به سازمان هایی که ارائه کنترل بهداشتی و اپیدمیولوژیک را تضمین می کنند ، مجاز باشد.

پیشنهاد شده است که شهروندان خارجی زودتر از سه روز قبل از ورود به روسیه ، یک آزمایش منفی برای COVID-19 ارائه دهند ، سازمان ها موظف به اسکان شهروندان خارجی درگیر در کار ، ثبت نام آنها در ثبت نام مهاجرت و رسمیت روابط کار با آنها هستند. مهاجران برای کار در مسکو نیاز به ثبت اختراع دارند. وزارت ساخت و ساز فدراسیون روسیه پیشنهادات را با وزارت امور داخلی فدراسیون روسیه ، وزارت کار فدراسیون روسیه و Rospotrebnadzor هماهنگ کرد و آنها را برای بررسی به دولت فدراسیون روسیه ارائه داد.

همانطور که وزارت ساخت و ساز در مورد TASS اظهار نظر کرد ، از اول دسامبر ، در 50 منطقه از 77 منطقه کشور ، در سایت های ساختمانی کمبود مهاجر وجود دارد. به طور کلی ، بر اساس وب سایت “کار در روسیه” ، نیاز به نیروی کار در بخش ساخت و ساز بیش از 190 هزار نفر تخمین زده شده است. اول از همه ، متخصصان کافی در سایت های ساخت و ساز از کشورهای همسایه وجود ندارند: ازبکستان ، اوکراین و تاجیکستان.

این اداره ممنوعیت ورود کارگران خارجی به روسیه را از جمله دلایل کمبود نیروی کار در سایت های ساختمانی عنوان می کند. همچنین تحت تأثیر انتقال مهاجران از کار در کارگاههای ساختمانی معلق در بهار سال 2020 به بخش تولید ، که به دلیل آن در طول دوره انزوای شخصی امکان بستن سریع فرصت های شغلی تولید وجود داشت. سرویس مطبوعاتی افزود: “در عین حال ، با وجود افزایش بیکاری و کاهش ، شهروندان روسی با موقعیت هایی که قبلا در مهاجران بوده اند موافقت نمی کنند ، زیرا آنها اغلب کارهای معتبر تر را ترجیح می دهند.”

وزارت ساخت و ساز یادآوری کرد که ممنوعیت ورود به روسیه در مورد متخصصان و شهروندان بلاروس با مهارت بالا اعمال نمی شود – کارمندان شرکت های محلی که در تضمین روند تولید مداوم در تأسیسات صنعتی در روسیه مشارکت دارند.

پیش از این ، مارات خوسنولین ، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که در زمان شیوع ویروس کرونا ، حقوق کارگران در سایت های ساختمانی در روسیه تقریباً دو برابر شده است ، اما تاکنون این مسئله مشکلات کمبود پرسنل به دلیل عزیمت مهاجران را حل نکرده است.

علاوه بر این ، دولت روسیه ، همراه با مناطق ، در حال توسعه یک برنامه بازآموزی برای صنایع ساختمانی است. همانطور که خوسنولین به خبرنگاران توضیح داد ، این امر باعث کاهش نرخ بیکاری و همچنین حل مشکل کمبود سازنده ناشی از همه گیری می شود.