وزارت کشور تاجیکستان خواستار تحقیق در مورد ضرب و شتم دانشجویان این کشور شد – اخبار تاجیکستان

وزیر امور داخلی جمهوری تاجیکستان، رمضان رحیم زاده، تلگرافی فوری به ولادیمیر کولوکولتسف، وزیر امور داخلی فدراسیون روسیه ارسال کرد و درخواست کمک برای رسیدگی به حوادثی را که در منطقه خاباروفسک در شرق دور و در مسکو رخ داد، کرد. . این را مرکز مطبوعاتی این وزارتخانه اعلام کرد.

در این تلگراف آمده است: «در رابطه با ضرب و شتم و شکنجه بیش از صد دانشجوی تاجیک دانشگاه دولتی کومسومولسک در آمور در قلمرو خاباروفسک خاور دور روسیه و یورش مقامات روسی به مهاجران تاجیک در روستای کوتلنیکی در حومه مسکو و در سایر شهرهای روسیه، از شما می‌خواهیم که در نظر گرفتن عینی این رویدادها و تحت کنترل شخصی آنها را فراهم کنید.

پیش از این، در 24 ماه مه، کمیسر حقوق بشر در جمهوری تاجیکستان، امد بوبوزودا نیز فوراً به حادثه ضرب و شتم دانشجویان تاجیک در کومسومولسک-آن-آمور واکنش نشان داد و درخواستی را به همکار روسی خود تاتیانا موسکالکووا ارسال کرد و خواستار آن شد. مداخله در تعیین علل اقدامات غیرقانونی افسران مجری قانون.

علاوه بر این، در 24 می، دیداری با سمیون گریگوریف سفیر روسیه در تاجیکستان در وزارت امور خارجه تاجیکستان برگزار شد. در این نشست، نگرانی طرف تاجیکستان در مورد اطلاعات دریافتی در مورد بازداشت های دسته جمعی به بهانه های مختلف شهروندان جمهوری تاجیکستان در خاک فدراسیون روسیه، مورد توجه سفیر قرار گرفت.

به یاد بیاورید که در اوایل صبح روز 19 مه، سازمان های اجرای قانون و نیروهای امنیتی فدراسیون روسیه یورش را در میان این دانش آموزان انجام دادند. در حالی که آنها خواب بودند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و به بازداشتگاه موقت منتقل شدند.

این حادثه توسط مقامات مربوطه فدراسیون روسیه در حال بررسی است.