“وولاند ، بیا! ارواح شیطانی بیش از حد در مسکو وجود دارد “: یوری کارا در مورد گفت

“به نظر می رسید او جاودانه است”

12 دسامبر والنتین گفت درگذشت. این بازیگر برجسته 85 ساله بود. یوری کارا ، کارگردان فیلم ، در مورد اینکه چگونه است صحبت کرد. آنها با هم روی سه فیلم کار کردند: “دزدان قانون” بر اساس آثار فاضل اسکندر ، “اعیاد بالشزار یا شب با استالین” بر اساس داستان کوتاه “ساندرو از چگم” ساخته فاضل اسکندر و “استاد و مارگاریتا” بر اساس رمان میخائیل بولگاکوف.

– درگذشت یک شاعر نابغه ، یک بازیگر نابغه ، آخرین وجدان روسیه. او آنچه را که احساس می کرد ، گفت و از گفتن حقیقت دریغ نکرد. او سخت ، گاهی بی رحم بود. اجازه دهید ما نمودارها را به یاد بیاوریم “بازیگر زن همیشه یکسان بازی می کند …”. شخصی از او رنجید. والنتین گفت همیشه بسیار اصولی بوده اما از کودکی بسیار لمس کننده و ساده لوح بوده است. شاید این واقعیت که او مانند یک کودک بود و در عین حال حرفهایی را زد که به نظر می رسد بزرگسالان با صدای بلند نمی گویند و چنین تأثیری ایجاد کرد.

والنتین ایوسیفوویچ همیشه بسیار خواستار خود بوده است. نیاز به برداشت بعدی است. او همه چیز را دوست نداشت. سعی کردم همه چیز را به کمال برسانم. من خوش شانس بودم که سه بار با او کار کردم. این یک تعامل شگفت انگیز انسانی بود. و دلم برای او بسیار تنگ خواهد شد. ساعت سه صبح یک تماس غیرمنتظره به گوش می رسید و والنتین ایوسیفوویچ با گریه ای شادی آور می گفت: «یورا! من شعر جدیدی نوشتم.

– اخیراً ، احتمالاً بندرت صحبت کرده اید؟

– ما صحبت کردیم ، اما نه خیلی نزدیک. یادم می آید که پرسیدم: “حالت چطوره؟” و او پاسخ داد: «لعنت به پیری! من با تمام وجود با او مبارزه می کنم. ” او همیشه یک ورزشکار بود. او ردایش را در دزد در قانون برای من آورد تا پستانهای زیبایش را نشان دهد. او زندگی را تا آخرین زمان دوست داشت. دوست دارم بیشتر با او کار کنم. ما حتی در مورد فیلمنامه جدیدم بحث کردیم. اما پس از آن او رفت ، اگرچه آخرین را تحمل کرد و به نظر می رسید که او جاودانه است. والنتین ایوسیفوویچ ، البته در فیلم ها ، شعرها ، مجموعه ها زندگی خواهد کرد ، اما باز هم این کافی نیست. او وضعیت کشور را به وضوح احساس می کرد ، می توانست چیزی را پیشنهاد دهد و به درستی کارگردانی کند.

همه این نسل در حال ترک هستند و معلوم نیست که چه بلایی بر سر فرهنگ خواهد آمد. والنتین گفت مدیر هنری نبود ، اما ، با این وجود ، او عملاً دست راست گالینا وولچک در Sovremennik بود. همه آنها با هم در آنجا تصمیم گرفتند.

– اولین بار کی ملاقات کردید ، آیا از طرف او بی اعتمادی ، احتیاط احساس کردید؟

– من جوان بودم ، اما هنرمندان بزرگ و خوبی را دعوت کردم که اکنون باید با آنها خداحافظی کنم. من یک قسمت کمیک دارم که مربوط به دعوت والنتین گفت است. در آن زمان فقط یک فیلم ساختم ، اما می خواستم با زینوی گردت و والنتین گفت کار کنم. و من تصمیم گرفتم از دیپلماسی شاتل استفاده کنم. ابتدا با گردت تماس گرفتم و گفتم كه والنتین گاف آرزو دارد كه با او بازی كند. درست است ، همسرش تاتیانا الکساندروفنا متوجه شد که زینوی افیموویچ یهودی بازی نمی کند. به او پاسخ دادم: “آیا یک وکیل لزوماً یهودی است؟” او خندید و فیلمنامه را منتقل کرد. سپس با والنتین ایوسیفوویچ تماس گرفتم و گفتم که زینوی گردت می خواهد با او بازی کند ، که این درست بود. او با کمال میل موافقت کرد و بسیار رغبت آمیز کار کرد. والنتین گفت ، بالاخره گفت که در “گاراژ” و برخی فیلم های دیگر قرار نبود او بازی کند ، بلکه هنرمندان دیگری بودند. او کم مطالعه بود. و من او را به نقش اصلی دعوت کردم – فردی باهوش ، اما با اخلاقی وارونه. سپس او خودش با من تماس گرفت و ابراز تمایل کرد که نقش بیریا را بازی کند. این کاملا غیرمنتظره بود. من قبلاً از بوریس پلوتنیکف بازیگر تازه اخراج شده برای بازی در این نقش دعوت کرده ام. اما التماس کرد: “ولش کن ، من نمی خواهم این حرامزاده را بازی کنم.” و گفت خودش را برای این نقش پیشنهاد داد.

او در فیلم The Master و Margarita با درخشش درخشان به سبک کارناوال باختین با وولند وارد شد ، یک داستان جالب نیز به هم پیوند می خورد. استانیسلاو گووروخین هر روز با من تماس می گرفت و می گفت: مرا به عنوان وولاند بردار. اما من قبلاً آن را به گفت قول داده ام و ذهن تیزبین و کنایه او به خوبی با سبک بولگاکف مطابقت داشت. او در مواد غسل داد و کاملاً نیرویی را که بولگاکف توصیف کرد ، مظهر شر است. وقتی داشتم آماده شلیک می شدم ، در ورودی بولگاکوف کتیبه ای دیدم: “وولاند ، بیا! بیش از حد بسیاری از ارواح شیطانی در مسکو وجود دارد. ” مردم این قهرمان را نه به عنوان یک شر مطلق ، بلکه به عنوان یک نیروی پاک کننده درک می کردند که کلاهبرداران و سرکش های همه راهها را مجازات می کرد. و گفت در سرشماره های خود چنین بود. او حتی زندگی را تحمل نمی کرد. خودش هم مثل بچگی پاک بود.

هنگامی که در حال فیلمبرداری استاد و مارگاریتا بودیم ، والنتین ایوسیفوویچ سعی کرد بهمراه آناستازیا ورتینسکایا ، بازیگر نقش مارگاریتا ، مرا برای تصمیم جدید ترغیب کند. آنها گفتند: “بگذار ولاند با مارگاریتا عشق داشته باشد!” من به آنها جواب دادم: «کجا می خواهم استاد شوم؟ آیا رمان خوانده اید؟ آنچه را که نوشته شده بازی کنید. نویسنده را آزرده نکنید. ”

– چه روزهای سختی هر روز ضرر.

– سال کبیسه. کاسیان همه را پایین می اندازد ، چیزی بیش از حد پیش رفته است. همه منتظر سال آینده هستند ، اما باید دید که چه سالی خواهد بود. دانش آموزان مرا مسخره کردند. در فینال فیلم من “فردا جنگ بود” ، قهرمان ناتالیا نگودا می گوید: “آیا می دانید چرا سال 1940 اینقدر ناخوشایند بود؟ چون او یک سال کبیسه است. چهل و یکمین بعدی قطعاً خوشحال خواهد شد. ” دانش آموزان مرا در سایت Nicholas II قرار دادند. او با ارتش سر و کار دارد زیرا در جبهه اوضاع خوب پیش نمی رود. منشی وی می گوید: “آیا می دانید چرا سال 1916 چنین سال ناخوشایندی است؟ چون یک سال کبیسه است. اما مورد بعدی – 1917 – قطعاً خوشحال خواهد شد. ” همه از اتفاقات بعدی می ترسند.

درگذشت والنتین گفت: عکسهای نادر و نقشهای روشن هنرمند

درگذشت والنتین گفت: عکسهای نادر و نقشهای روشن هنرمند


به گالری عکس مربوط مراجعه کنید