پدر لئونید به دلیل دفاع از “تثلیث” از پست های خود خلاص شد.

کشیش بزرگ خواست که نماد باستانی را بدون کپسول مخصوص خارج نکنید و آن را با یک کپی جایگزین کنید.

همانطور که به MK معروف شد، پدر لئونید (کالینین)، که تا به امروز ریاست شورای تخصصی هنر کلیسا، معماری و مرمت پاتریارسالاری مسکو را بر عهده داشت (او بود که در شورای مرمت گسترده از طرف کلیسای ارتدکس روسیه شرکت کرد. ) از تمام سمت ها برای یک یادداشت به پدرسالار کریل حذف شد، جایی که او سعی کرد خطرات انتقال “تثلیث” به کلیسای جامع مسیح منجی را توضیح دهد. او در نامه خود اصرار داشت که ترینیتی به یک کپسول ویژه با شرایط دما و رطوبت نیاز دارد و در حالی که در دسترس نبود، بهتر است یک کپی در XXC قرار داده شود. پاسخ به این طومار، تصمیمی سخت برای برکناری کشیش از همه سمت ها و ممنوعیت خدمت کشیش بود.

پدر لئونید (کالینین) نه تنها یک کشیش موروثی است (پدربزرگ او عموی بزرگ آناتولی بوریسوویچ سونتسیتسکی، برادرزاده کشیش والنتین سونتسیتسکی است)، بلکه یک هنرمند ارثی است (او پسر هنرمندان دیمیتری کالینین و ایرینا وچتیک است). همسرش یک نقاش و ترمیم آیکون است و خودش مجسمه ساز آموزش است (با اولگ کوموف در مؤسسه ای به نام V. I. Surikov تحصیل کرد). کالینین سالها در کلیسای ارتدکس روسیه به مسائل هنری مشغول بود (به عنوان مثال او عضو کمیسیون تزئین کلیسای جامع مسیح منجی بود) و در سال 2016 با تصمیم شورای مقدس ، او به عنوان رئیس شورای تخصصی هنر، معماری و مرمت کلیسا منصوب شد.

پدر لئونید از طرف کلیسای ارتدکس روسیه در آخرین شورای مرمت گسترده گالری ترتیاکوف شرکت کرد و گفت که در مورد تثلیث لازم است “تصمیماتی اتخاذ شود که واقعاً برای جامعه و کلیسا مفید باشد و به ویژه برای آن زیارتگاه هایی که باقی می مانند و باید قرن ها زنده بمانند.» او فهمید که نماد بسیار شکننده است ، وضعیت آن ناپایدار است و از این که تابستان گذشته در Trinity-Sergius Lavra نه در یک کپسول خاص با TVR بلکه در یک کپسول معمولی به نمایش گذاشته شد، خشمگین شد. پدر لئونید پس از گوش دادن به گزارش مفصل و آشنایی با عکاسی سه بعدی و ماکرو از بنای نقاشی باستانی روسیه، متقاعد شد که حرکت، به ویژه بدون شرایط خاص، می تواند برای تثلیث فاجعه بار باشد. و او به پدرسالار پیشنهاد کرد که یادگار قرن پانزدهم با نسخه ای توسط واسیلی کریکوف، مرمت کننده ای که در کشف تثلیث در سال 1918 شرکت داشت و فهرستی را در 1959-1963 تهیه کرد، جایگزین شود. یک کپی از “تثلیث” توسط مرمت کننده کریکوف در موزه هنر قدیمی روسیه آندری روبلوف نگهداری می شود. پدر لئونید در 4 ژوئن (در جشن تثلیث) پیشنهاد کرد که این نسخه برجسته را که از نسخه اصلی قابل تشخیص نیست و توسط کلیسا تقدیس شده است، به نمایش گذاشته شود و سپس یک کپسول مخصوص تهیه شود تا وقتی کیوت آماده شد، بنای باستانی را به یک معبد یا یک لاورا او برای منصب خود، از جمله پستی در شورای تخصصی هنر، معماری و مرمت کلیسا، هزینه پرداخت کرد.

در حال حاضر، با حکم پدرسالار کریل مسکو و تمام روسیه، “در ارتباط با مانع از آوردن به کلیسای جامع کلیسای جامع مسیح منجی نماد تثلیث مقدس سنت ممنوع از عبادت.