پوتین لایحه ای درباره کار ویژه مدارس هنری کودکان را به دوما معرفی کرد

20/08/2020
لایحه ای که مشخصات ویژه تنظیم فعالیتهای مدارس هنری کودکان را ایجاد می کند ، که به منظور آموزش برنامه های اضافی پیش حرفه ای ایجاد شده است ، توسط ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه به دومای دولتی ارائه شد. متن این سند در وب سایت پایگاه الکترونیکی دوما منتشر شده است.

قرار است تغییراتی در قانون “آموزش در فدراسیون روسیه” اعمال شود. در این سند پیشنهاد شده است که در ارزیابی نتایج امتحانات ورودی برای پذیرش آموزش در برنامه های آموزش حرفه ای متوسطه در زمینه هنر ، تمایز ایجاد شود. به عنوان مثال ، با استعدادترین متقاضیان هنگام تقاضای چنین برنامه هایی در اولویت خواهند بود.

همچنین پیشنهاد می شود روشن شود که مدارس هنری کودکان می توانند توسط انواع هنرها ایجاد شوند و نام های خاصی داشته باشند. این پروژه به وزارت فرهنگ این اختیار را می دهد تا اهداف پذیرش را برای سازمان های آموزشی در تخصص ها و زمینه های آموزش برای آموزش با هزینه بودجه فدرال به روش مصوب دولت فدراسیون روسیه تعیین کند.

علاوه بر این ، پیشنهاد می شود که وزارت فرهنگ اختیار تعیین روش انجام فعالیت های آموزشی توسط آموزشگاه های هنری کودکان را فراهم کند. در صورت تصویب قانون ، هنجارها از سال تحصیلی 2022/23 به اجرا در می آیند.

در پیش نویس قانون آمده است: “منحصر به فرد بودن سیستم داخلی آموزش پرسنل خلاق در پیوند ناگسستنی بین آموزش پیش حرفه ای ، آموزش حرفه ای متوسطه و آموزش عالی در زمینه هنر است.”

در اوایل ماه دسامبر ، وزارت فرهنگ خواستار اجازه تحصیل چهره به چهره دانشکده های موسیقی و هنر در مناطقی شد که شرایط اپیدمیولوژیک اجازه می دهد. در مسکو ، والدین نسبت به آموزش از راه دور برای هنرمندان و نوازندگان آینده اعتراض دارند.

“اخبار”

20/08/2020

جشنواره ای را در art-center.ru انتخاب کنید