چین قول می دهد شبکه جهانی مناطق آزاد تجاری را گسترش دهد – اوستا

چین قول می دهد شبکه جهانی مناطق آزاد تجاری را گسترش دهد

25 نوامبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا. Tj | 20/11/25 | ژونگ شان ، وزیر بازرگانی چین گفت ، چین در تلاش است تا شبکه مناطق آزاد تجاری خود را در سراسر جهان گسترش دهد تا “حلقه دوستان” خود را گسترش دهد.

ژونگ شان در مقاله ای که روز سه شنبه در روزنامه منتشر شد ، گفت: به دنبال امضای مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) ، چین به زودی شاهد اجرایی شدن توافق نامه تجارت آزاد بین چین و کامبوج خواهد بود و گفتگوها در مورد توافق نامه سرمایه گذاری با اروپا تسریع می شود. روزانه مردم ».

ژونگ شان همچنین خواستار تشدید تلاش ها برای به روزرسانی توافق نامه های تجاری موجود با آسه آن ، سنگاپور ، جمهوری کره و نیوزیلند و تسهیل مذاکرات در مورد توافق تجارت آزاد بین چین ، ژاپن و جمهوری کره ، چین و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس ، چین و نروژ و چین و اسرائیل.

وی گفت که چین به عنوان RCEP به سطح بالاتری در زمینه هایی مانند گمرک و تسهیل تجارت ، حمایت از مالکیت معنوی ، تجارت الکترونیکی و حمایت از تجارت منتقل می شود و با اقتصادهای بزرگ و تجارت منطقه ای به طور فعال درگیر گفتگو و تعامل خواهد بود. مکانیسم ها

تحت پوشش بازاری با جمعیت 2.27 میلیارد نفر و تولید ناخالص داخلی 26.2 تریلیون نفر. USD ، کشورهای عضو RCEP ، که حدود یک سوم اقتصاد جهانی را تشکیل می دهند ، به یک بازار بزرگ یکپارچه تبدیل می شوند.

ژونگ شان ، امضای RCEP را “یک نقطه عطف” در پی گشودن چین خواند و گفت که این توافقنامه صداقت و تعهد این کشور را برای گشودن بازار آن نشان می دهد.

واردات و صادرات کالاهایی بین چین و سایر اعضای RCEP که ارزش آنها سالانه از 1.4 تریلیون فراتر می رود. USD پس از اجرای RCEP مشمول تعرفه های ترجیحی می شود.

در همین حال ، چین همچنین متعهد شده است که بیش از 120 بخش خدمات ، از جمله تحقیق و توسعه و مراقبت از سالمندان را افتتاح کند ، 22 بخش بیشتر از تعداد بخش هایی که این کشور موافقت کرد هنگام پیوستن به سازمان تجارت جهانی.