ژاپن به لطف آنلاین: جشنواره در قالب غیر معمول نزدیک می شود

پخش آنلاین سرزمین طلوع خورشید را در دسترس مردم دورترین گوشه روسیه قرار خواهد داد

هر ساله ، جشنواره فرهنگ ژاپنی J-FEST در روسیه برگزار می شود – و “همه گیری” 2020 نیز از این قاعده مستثنی نبود ، و سازمان دهندگان را مجبور به جستجوی راه ها و قالب های جدید کرد. به دلایل واضح ، این رویداد محبوب باید بصورت آنلاین برگزار شود ، که فرصت های بزرگی را ایجاد می کند.

J-FEST ، بزرگترین جشنواره سالانه فرهنگ ژاپنی در روسیه ، امسال برای یازدهمین بار برگزار می شود. سلف آن جشنواره انیمه بود که از اوایل دهه 2000 در مسکو برگزار می شد ، اما با گذشت زمان ، این قالب به سایر جنبه های فرهنگ پاپ ژاپن نیز گسترش یافت. و در حال حاضر در سال 2011 ، رویداد سالانه فرهنگ ژاپن را به معنای وسیع آن پوشش می دهد ، فقط به یک مخاطب جوان محدود نمی شود.

پس از سه سال پیش ، جشنواره بیرونی J-FEST Summer برای اولین بار در روسیه با مدل جشنواره های تابستانی سنتی ژاپن “Natsu-Matsuri” برگزار شد ، سال گذشته این رویداد بیش از 120 هزار مهمان را به خود جلب کرد.

اما امسال ، همه گیری خود را در مشخصات J-FEST انجام داده است. برای اولین بار ، جشنواره با شعار “ژاپن یک کلیک دور است” بصورت آنلاین برگزار می شود. و به گفته برگزارکنندگان این رویداد ، این همان موردی است که “هیچ شادی نبود – اما بدبختی کمک کرد.”

بیش از 10 هزار نفر در افتتاحیه جشنواره که در 15 نوامبر برگزار شد شرکت کردند و این شروع خوبی بود!

جشنواره در “مکان از راه دور” گسترده تر شده است – هم از نظر زمان و هم از نظر مکان. J-FEST امسال به مدت سه هفته برگزار می شود – تا 5 دسامبر ادامه دارد. به لطف امکانات اینترنت ، ساکنان دورترین گوشه های روسیه اکنون به شرکت کنندگان جشنواره تبدیل شده اند و روس ها را با فرهنگ سرزمین طلوع خورشید آشنا می کنند ، موضوعی که در متن سال اعلام شده مبادلات بین منطقه ای بین دو کشور بسیار مهم است. بنابراین اکنون می توانید از راحتی خانه خود در مورد زندگی روزمره در ژاپن اطلاعات کسب کنید – و این راحت است و قوانین فاصله اجتماعی نیز رعایت می شوند.

به طور کلی ، چندین شهر هر دو کشور به طور همزمان در J-FEST پاییز 2020 شرکت می کنند – مسکو ، توکیو ، کیوتو ، فوکووکا ، یکاترینبورگ ، کازان ، اولیانوفسک ، سامارا و غیره.

در چارچوب جشنواره ، برگزارکنندگان بیش از 130 رویداد را که به مدت سه هفته در دسترس خواهد بود به بینندگان ارائه می دهند. محتوای آنلاین به روز شده در جشنواره می تواند همه را با جنبه های مختلف فرهنگ ژاپن آشنا کند.

برگزارکنندگان یک برنامه تعاملی متنوع را آماده کرده اند – این شامل پخش مستقیم از ژاپن ، و رقص بونودوری با شرکت کنندگان از مناطق مختلف روسیه و شرکت در رأی دادن در یک مسابقه cosplay و سایر مسابقات است. به علاوه ، فیلم ها ، کنسرت های موسیقی سنتی ژاپن ، پروژه Art Kabuki (ویژه نمایش در تاریخ 28 نوامبر برای نمایش آنلاین) ، سخنرانی هایی درباره تاریخ ژاپن و موارد دیگر. و در تاریخ 29 نوامبر ، یک سفر آنلاین مجازی به سرزمین طلوع خورشید برنامه ریزی شده است.