کالج انتخاباتی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – اوستا را تأیید می کند

کالج انتخابی پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تأیید می کند

15 دسامبر 2020 ، 10:26

اوستا. Tj | 15.12.2020 | به گزارش مدوسا ، جو بایدن دموکرات با اکثریت آرا of کالج انتخابات به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد.

302 رأی دهنده به بایدن ، 232 رأی دهنده به رقیب وی ، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی ایالات متحده رای دادند. برای پیروزی ، شما باید 270 رأی کسب کنید – بایدن پس از جلسه انتخاباتی در کالیفرنیا از این آستانه عبور کرد. در مجموع 538 انتخاب کننده از 50 ایالت و منطقه کلمبیا رأی می دهند.

نتایج نهایی تا صبح 15 دسامبر مشخص خواهد شد. رأی گیری در همه ایالت ها به جز هاوایی به پایان رسید (4 رأی انتخاباتی). در آنجا ، جلسه انتخاب کنندگان از ساعت 3:00 به وقت مسکو در 15 دسامبر آغاز می شود. ساکنان ایالت در 3 نوامبر به روز انتخابات به بایدن رأی دادند.

پیش بینی شده بود که طبق نتایج آرا ، بایدن باید 306 رأی انتخاباتی ، ترامپ – 232 رأی کسب کند.

انتظار می رود آرا ball انتخاباتی تا 23 دسامبر به واشنگتن برسد. در 6 ژانویه 2021 ، آرا votes در یک نشست مشترک سنای آمریکا و مجلس نمایندگان شمارش می شود. در تاریخ 20 ژانویه ، مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار خواهد شد.

در طول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، طبق نتایج رای گیری مقدماتی ، بیش از 81.2 میلیون آمریکایی به جو بایدن دموکرات رأی دادند ، که این یک رکورد همیشگی بود.

پس از روز انتخابات ، دونالد ترامپ نتایج آرا را به رسمیت نمی شناسد و سعی در به چالش کشیدن آنها در دادگاه ها داشت. وکلای وی دهها دادخواست مختلف را در دادگاهها مطرح کرده و خواستار بازشماری آرا یا لغو نتایج شده اند. دادگاهها فقط تعدادی از آنها را راضی کردند – این تأثیر قابل توجهی در نتایج انتخابات نداشت.

در اواخر ماه نوامبر ، ترامپ به خبرنگاران گفت که اگر کالج انتخاباتی به جو بایدن رای دهد کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>