کامپوزیت دندان چیست؟

توجه : قطعا برای انتخاب فرم کامپوزیت دندان بهترین راه مشاوره با متخصص زیبایی و ترمیمی است چرا که تخصص وی در این زمینه بوده و همچنین تجربه کافی را دارا میباشد پس بهترین روش انتخاب استفاده از نظر دندانپزشک است. و از همه مهمتر به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد برای دندانهای عقبی قابل استفاده و پر کاربرد میباشد.

در برخی از موارد توصیه به استفاده از لمینت سرامیکی و در برخی دیگر توصیه به استفاده از ونیر کامپوزیت می شود. افرادی هستند که فک بالای آن ها جلو تر از حد عادی است کامپوزیت دندان مناسب اینگونه افراد نیست چرا که خود این تکنیک باعث برجسته شدن دندان میشود و در این افراد برجستگی بیشتر باعث بزرگتر جلوه کردن دندان ها و حالت بیرون زدگی بیشتر میشود. خیر ، چرا که کامپوزیت خود یک ماده ی درمانی است در واقع کامپوزیت دندان همان ماده ی پر کردن همرنگ دندان است که حالت خمیری دارد و در درمان پوسیدگی استفاده میشود پس اینکه علت خرابی دندان باشد صحیح نمیباشد اما این بدان معنا نیست که کامپوزیت مانع پوسیدگی میشود و نیازی به مراقبت ندارد.

اما این درمان زیبایی و ترمیمی، عوارض و مشکلاتی هم می تواند داشته باشد. کامپوزیت دندان روشی از زیبایی است که نیاز به مراقبت هایی بعضا بیشتر از دندان طبیعی دارد البته بوی بد دهان علت دیگری نیز به غیر از بهداشت دهانی دارد و آن هم مربوط به چگونگی انجام کامپوزیت دندان است که اگر به خوبی انجام نشود و بین پوسته و دندان فاصله باقی بماند عفونت ایجاد شده و عارضه ای مثل بوی بد دهان را در پی خواهد داشت. این تکنیک دندانپزشکی در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک انجام شود البته بهتر است درمان های غیر ضروری را در این دوره انجام ندهیم اما در کل در شرایط بارداری عادی ضرری نخواهد داشت.

در این حالت لازم است که شما هیچ بیماری فعال لثه یا التهاب های مربوط به آن را قبل از شروع درمان نداشته باشید. آیا لثه های بزرگ را میتوان با کامپوزیت به ظاهر بهتری رساند ؟ از اصلی ترین عوارض کامپوزیت دندان تورم و آسیب لثه است که در هنگامی اتفاق می افتد که کامپوزیت خوب بر روی دندان قرار نگیرد. ونیر کامپوزیت ها نوعی از روکش های قابل انعطاف دندان از جنس کامپوزیت و به فرم خمیری هستند که متناسب با کاربرد آن ها، بر روی دندان چسبانده می شوند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان تبریز وب سایت خود باشید.