کاهش اندازه سینه برای زنان

جراحی کوچک کردن سینه

عمل کوچک کردن سینه چربی اضافی سینه، به هدف از بین بردن بافت غدد و پوست اضافه انجام می‌گردد. مراجعین برای این عمل جراحی، خواهان رسیدن به اندازه متناسب سینه در مقایسه با بدن خود هستند. این جراحی ممکن است در مواردی تنها برای از بین بردن ناراحتی و افسردگی ناشی از داشتن سینه‌های بیش از حد بزرگ انجام شود. به این عمل، ماموپلاستی کاهشی نیز گفته می‌شود.

سینه‌های بیش از حد بزرگ می‌تواند برخی از زنان را به مشکلاتی در سلامتی و یا اختلالاتی در بهداشت روانی و عاطفی دچار کند. ناراحتی جسمی می‌تواند شامل درد کمر، گردن و شانه یا سوزش پوست در زیر چین سینه باشد. وزن اضافی بافت سینه می‌تواند توانایی شما را برای داشتن یک زندگی پرجنب و جوش محدود کند. البته برخی از زنان نیز از داشتن سینه‌های بزرگ، احساس اعتماد بنفس بسیار بالایی می‌کنند.

اگر نگران ظاهر خود هستید یا برای افزایش اعتماد به نفس خود، به درمان‌های زیبایی فکر می‌کنید، گزینه‌های مختلفی را پیش‌رو دارید. صحبت با یک مشاور یا روانشناس می‌تواند در غلبه بر نگرانی‌هایتان در مورد ظاهر خود، به شما کمک کند.

نکاتی که باید قبل از عمل کوچک کردن سینه رعایت شود

برخی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

این روش زمانی مناسب است که رشد سینه‌ها کاملاً متوقف شده باشد.

پیرسینگ (سوراخ کردن) سینه و نوک آن می‌تواند موجب بروز عفونت پس از جراحی شود.

جراحی کاهش سینه می‌تواند با برخی از روش‌های تشخیصی دیگر تداخل پیدا کند.

ممکن است توانایی شما برای شیردهی بعد از جراحی محدود شود. اگر قصد دارید در آینده به نوزاد خود شیر دهید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

تغییرات در اندازه سینه‌ها طی دوران بارداری یا کاهش یا افزایش وزن قابل توجه، می‌تواند در نتایج جراحی انجام‌شده در گذشته تغییراتی ایجاد کند.

در مورد هزینه مالی آن به خوبی فکر کنید. کاهش اندازه سینه معمولاً یک عمل جراحی ترمیمی محسوب می‌شود (اگرچه یک جزء زیبایی در آن وجود دارد)، بنابراین اگر برای تسکین علائم پزشکی انجام شود، شاید تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرد.

افراد سیگاری بیشتر از سایرین در معرض عوارض جراحی هستند. برای کاهش این خطرات، و برای سلامتی و بهبود هرچه سریع‌تر، سیگار را قبل از عمل ترک نمایید.

از پزشک خود درباره راه‌های جایگزین مشورت بگیرید. قبل از تصمیم‌گیری برای انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه، بدست آورن حداکثر اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهمیت وضعیت پزشکی فعلی شما در جراحی کاهش اندازه سینه
اگر قصد انجام جراحی کاهش اندازه سینه را دارید، باید وضعیت پزشکی فعلی خود شامل موارد زیر را با پزشک در میان بگذارید:

سلامت جسمانی: سابقه پزشکی مانند بیماری‌ها، کسالت‌ها، جراحی‌ها، واکسیناسیونها و وضعیت جسمانی فعلی، که رژیم غذایی و ورزش را شامل می‌شود. پزشک شما بایستی فشار خون، دما، تعداد/ریتم ضربان قلب، اکسیژن و تنفستان را بصورت کامل بررسی کند.

• سلامت روان: هرگونه بیماری یا مشکلات روانی و دوره‌های درمانی‌شان

• داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌ها

• واکنش‌های قبلی به داروها

• انواع حساسیت

در نتیجه این اطلاعات، پزشک شما قادر خواهد بود خطرات و عوارض احتمالی جراحی شما را ارزیابی کند. همچنین می تواند به شما بگویند که چه اقداماتی را باید جهت آماده‌سازی انجام دهید تا از بهبودی شما از جراحی تا حد ممکن اطمینان حاصل شود.

روند عمل کوچک کردن سینه

کلیه جراحی‌ها، از جمله عمل کوچک کردن سینه در الو جراح باید با کسب مجوزهای مجاز و معتبر انجام شود. حضور یک متخصص بیهوشی معتبر بمنظور رعایت احتیاط در صورت وقوع هرگونه عارضه جانبی حین بیهوشی ضروری است.

جراحی کوچک کردن سینه معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در برخی موارد‌، هنگامی که کاهش اندازه  اندک باشد، ممکن است بی‌حسی موضعی با آرام‌بخش در پیش گرفته شود.
به طور کلی، جراحی کاهش اندازه سینه شامل مراحل زیر است:
• یک برش (برش) در اطراف نوک سینه ایجاد می‌شود. این برش به صورت خطی عمودی، مستقیم تا چین پستان ادامه می‌یابد. گاهی به ادامه برش در چین زیر سینه نیاز است.

• در بیشتر موارد، نوک پستان همیشه به خون و منبع عصبی خود متصل می‌ماند. با این حال، در مواردی که سینه بسیار سنگین است، امکان نیاز به “پیوند رایگان نوک سینه” وجود دارد که نوک سینه برداشته و در نقطه‌ای بالاتر از سینه مجدداً وصل می‌شود.

• پوست اضافی، چربی و بافت غدد برداشته می‌شود. گاهی پزشک استفاده از لیپوساکشن را برای کمک به حذف چربی اضافی تشخیص می‌دهد (در برخی بیماران لیپوساکشن به تنهایی برای کاهش اندازه سینه کافی است).

• بخیه‌ها برای بستن برش‌های واقع در عمق بافت سینه زده می‌شوند.
• برش‌های ایجاد شده در پوست به هم نزدیک و بسته می‌شوند.

بلافاصله پس از جراحی

پس از جراحی کاهش سینه‌، موارد زیر قابل پیش‌بینی است:

• کار گذاشتن لوله تخلیه در زخم برای جلوگیری از تجمع مایع
• کبودی و تورم ایجاد شود
• بی حسی احتمالی
• درد و ناراحتی
• پانسمان یا بانداژ
• قابل مشاهده بودن نتایج جراحی کاهش سینه بلافاصله پس از عمل
مراقبت از خود بعد از جراحی
پزشک پس از عمل جراحی، دستورالعمل‌هایی را برای مراقبت‌های بعد از عمل تحت اختیار شما قرار می‌دهد‌، نظیر:
• نحوه مراقبت از ناحیه سینه
• تجویزات پانسمانی و مصرف خوراکی برای کمک به بهبود و کاهش خطر عفونت
• بررسی وقوع عوارض خاصی احتمالی در ناحیه سینه یا سلامت عمومی
• نوبت‌دهی جلسات ویزیت پس از جراحی بمنظور تحت نظر گرفتن وضعیت شما

چشم انداز بلند مدت بعد از جراحی کوچک کردن سینه

به گفته فارسی گردی خبر با گذشت زمان، تورم ناشی از جراحی کاهش می‌یابد. ممکن است حدود ۱۸ ماه طول بکشد تا جای زخم در خطوط برش کم‌رنگ شوند. با بهبودی‌ هرچه بیش‌تر، باید رضایت شما نیز از ظاهر جدیدتان افزایش یابد. اندازه جدید سینه و لذت از زیبایی اندامتان می‌تواند صبر شما را تحمل درد و محدودیت‌های جسمانی پس از جراحی بالا ببرد، و همچنین احتمالاً تناسب اندام بهتر موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود.

نتایج این روش معمولاً دائمی است، اما ممکن است که با گذشت زمان، به دلیل افزایش سن، نوسانات وزن، عوامل هورمونی و گرانش حالت سینه‌ها مجدداً تغییر کند.

دکتر نجف بیگی، دکتر نداف کرمانی، دکتر سلیمانزاده، دکتر نفیسی، دکتر فرهاد موسی زاده، دکتر علی حجت، دکتر جمیلی،

هزینه عمل كوچك كردن سينه با بيمه
فیلم عمل جراحي كوچك كردن سينه اپارات
فیلم عمل كوچك كردن سينه با ليزر
هزینه عمل كوچك كردن سينه
دوران نقاهت بعد از عمل كوچك كردن سينه
فیلم عمل كوچك كردن سينه نی نی سایت
هزينه عمل كوچك كردن سينه در مشهد
ورزش كوچك كردن سينه در يك هفته

جایگزین های جراحی کوچک کردن سینه

از جایگزین‌های کوچک کردن سینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کاهش وزن قابل توجه در صورت داشتن اضافه وزن
• پوشیدن سوتین‌های حرفه‌ای
• لیپوساکشن
• صحبت با یک مشاور یا روانشناس – این گزینه می‌تواند به اعتماد بنفس و سلامت روان شما (که از جانب ظاهر سینه‌هایتان تحت فشار قرار گرفته است)، کمک کند.