کاوشگر چینی “Chang’e-5” مجموعه ای از نمونه های خاک را در ماه کامل کرد – اوستا

کاوشگر چینی “Chang’e-5” مجموعه نمونه های خاک روی ماه را تکمیل کرد

3 دسامبر 2020 ، ساعت 16:24

2اوستا. Tj | 03.12.2020 | کاوشگر ماه ماه چانگ -5 چین جمع آوری نمونه های خاک روی ماه را به پایان رسانده و نمونه ها مهر و موم شده و به ماژول برخاست منتقل شده اند ، اداره ملی فضایی چین (CNSA) روز پنجشنبه اعلام کرد.

در اول دسامبر ، کاوشگر ماه ماه Chang’e-5 ، که در 24 نوامبر به فضا پرتاب شد ، در شمال قله Ryumker واقع در اقیانوس طوفان ها در سمت قابل مشاهده ماه فرود آمد تا کار جمع آوری اولین نمونه های چین از داخل و سطح یک جسم فرازمینی را انجام دهد.

CNSA گزارش داد ، پس از اینکه فضاپیما حدود ساعت 7 بعد از ظهر روی ماه بود ، فرایند جمع آوری نمونه رگولیت در ساعت 10:00 بعد از ظهر به تاریخ 2 دسامبر به وقت پکن به پایان رسید و نمونه ها در یک ظرف در ماژول برخاست قرار گرفتند.

محققان با استفاده از داده های ارسال شده توسط کاوشگر ، فرایندی را برای جمع آوری نمونه های خاک در یک آزمایشگاه زمینی شبیه سازی کردند که منطق مهمی را برای انجام عملیات روی ماه ارائه می داد.

رادار نفوذی سنگ رگول ماه و سایر محموله های نصب شده بر روی فضاپیما طبق برنامه ریزی های انجام شده شناسایی علمی را انجام داده و از اطلاعات جمع آوری نمونه های خاک پشتیبانی می کند.

این کاوشگر در دمای بالای 100 درجه سانتیگراد بالای صفر در سطح ماه مقاومت کرده است.

برای جمع آوری نمونه ها از ماه از دو روش استفاده شده است ، از جمله استفاده از تجهیزات حفاری و بازوی مکانیکی برای جمع آوری نمونه ها از سطح داخلی و ماه. نمونه های متنوعی در سایت های مختلف جمع آوری شد.

نمونه های ماه به منظور اطمینان از ایمنی آنها در خلأ و بدون توجه به تأثیر محیط خارجی در هنگام بازگشت به زمین ، در داخل فضاپیما مهر و موم شده اند.

کاوشگر Chang’e 5 مجهز به محموله های مختلف از جمله محفظه فرود ، دوربین پانوراما ، ردیاب سازه سنگ رگولیت ماه و طیف سنج معدنی قمری است که توانایی تشخیص و مطالعه ژئومورفولوژی سطح ماه و ترکیب مواد معدنی خاک و همچنین ساختار لایه سطحی را دارند.

قبل از فرآیند حفاری ، ردیاب ساختار سنگ سنگ قمری ساختار لایه سنگ سنگ زیر سطح در منطقه نمونه برداری را تجزیه و تحلیل کرد ، که داده های مرجع برای جمع آوری نمونه های خاک را فراهم می کند.