کشف یک سری کلاهبرداری

به گزارش سرویس مطبوعاتی اداره امور داخلی دوشنبه، نهادهای امور داخلی پایتخت تعدادی از حقایق کلاهبرداری را کشف کردند.

به این ترتیب به ویژه یکی از اهالی 39 ساله این منطقه با ارائه اظهاراتی مبنی بر کلاهبرداری به پلیس آگاهی منطقه فردوسی مراجعه کرد. در آبان ماه 1399 فردی 37 ساله ساکن پایتخت با کلاهبرداری از شهروند مذکور، مبلغ 750 هزار سامانی بابت معامله از وی دریافت کرد و قول داد در مدت کوتاهی وجه دریافتی را پس دهد، اما هنوز آن را پس نداده است

همچنین ماموران پلیس در جریان فعالیت های عملیاتی-تجسسی، یک جوان 32 ساله از اهالی شهر دوشنبه را که قبلاً به استناد ماده 247 بند 3 قانون جزایی جمهوری تاجیکستان محکوم شده بود، به عنوان مظنون به ارتکاب کلاهبرداری دستگیر کردند. شهروند مذکور در فوریه 2021، نرسیده به شفاخانه کارابلو، با کلاهبرداری به امانت مردی 56 ساله و برادر 53 ساله اش از اهالی ولسوالی ووسه وارد شده و مبلغ 238 هزار سامانی از آنها دریافت کرده است تا آنها را تخصیص دهد. 6.5 هکتار زمین در اطراف خانه به آنها، از وجوه دریافتی برای استفاده شخصی استفاده کرد.

همچنین نامبردگان در اردیبهشت 1391 با فریب مردی 55 ساله ساکن در منطقه لخش، 136 هزار سامانی از وی دریافت کردند که قول آوردن یک دستگاه خودروی لکسوس RX-350 را داده بود، اما تاکنون هیچ کدام ماشین و پول دریافتی او وجوه را پس نداد، زیرا آنها را برای نیازهای شخصی خرج کرد.

پرونده در دست بررسی است.

مدخل افشای یک سری از کلاهبرداری ها اولین بار پدیدار شد اخبار تاجیکستان – Avesta.tj.