کشورهای سازمان امنیت و همکاری اروپا یادآوری کردند که درگیری در اوکراین محدود به دونباس – اوستا نیست

کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا یادآوری کردند که درگیری در اوکراین محدود به دونباس نیست

30 نوامبر 2020 ، 12:20

اوستا. Tj | 30/11/2020 | درگیری در اوکراین ، که فدراسیون روسیه را آغاز و تغذیه می کند ، فقط به دونباس محدود نمی شود ، بلکه مربوط به اشغال کریمه توسط روسیه است.

به گزارش اوکرین فرم ، جیمز گیلمور نماینده دائم ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا در نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در پنجشنبه ، 26 نوامبر ، در وین این موضوع را بیان کرد.

“درگیری در اوکراین محدود به دونباس نیست. در کریمه ، مقامات اشغالگر روسی فقط به دلیل استفاده از حقوقشان برای اجتماعات مسالمت آمیز یا آزادی بیان و مذهب ، آزار و اذیت ، آزار و دستگیری فعالان ، روزنامه نگاران و اعضای جامعه مدنی را ادامه می دهند. “

رئیس مأموریت ایالات متحده در سازمان امنیت و همکاری اروپا آزار و شکنجه های سیاسی با انگیزه سیاسی و دستگیری در کریمه اشغالی و همچنین نظامی سازی شبه جزیره کریمه ، دریای سیاه و آزوف توسط روسیه را محکوم کرد.

وی افزود: “هفته آینده كه به شورای وزیران نزدیك می شویم ، تایید می كنیم كه کریمه اوکراین است. گیلمور گفت ، ایالات متحده تصرف روسیه در کریمه را که به پشتوانه همه پرسی جعلی انجام می شود ، به عنوان عنصر اصلی تجاوز مداوم خود علیه همسایه مستقل خود تلقی می کند.