کمپین گسترده برای بی اعتبار کردن رویدادهای کنسرت توسط Rospotrebnadzor

می بینیم که به بهانه واکنش به پست های موجود در شبکه های اجتماعی با عکس های تار و بی کیفیت ، بررسی های گسترده ای از مکان های کنسرت آغاز می شود که همراه با اقدامات غیرقانونی مقامات بازرسی است.

برگزارکنندگان با شرایط غیرقابل تحقق روبرو هستند ، مانند تهیه اسناد ظرف 15 دقیقه پس از دریافت درخواست رسمی ، الزامات غیر منطقی اضافی قبل از شروع رویداد ، براساس توصیه های روش شناختی و نه بر اساس استانداردهای بهداشتی تعیین شده ، ایجاد می شود.

نهادهای بازرسی در رویدادهایی که در سالن کنسرت در سراسر فدراسیون روسیه برگزار می شود ، حضور دارند. اما سپس همان ارگانها شروع به آزار و اذیت می کنند ، مجازاتهای اجرایی خاصی را وضع می کنند و بدین ترتیب فشار غیر منطقی بر صنعت وارد می کنند.

مکان های کنسرت به طور سیستماتیک کلامی و گاهی ناشناس مورد تهدید قرار می گیرند که تعداد زیادی چک اضافی غیر ضروری در تلاش برای فلج کردن کار است.

و مهمتر از همه ، مسئولیت بیننده در مورد پوشیدن ماسک به همه جا به عهده برگزار کنندگان رویدادها است.

من می خواهم به خصوص در مورد مسئولیت شخصی خود بیننده در پیروی از قوانین توجه داشته باشم: ماسک پوشیدن ، فاصله اجتماعی.

ما معتقدیم که ما حق داریم یا تعطیلی کامل صنعت با مکانیسم های اقتصادی مناسب برای محافظت از افرادی که بدون کار مانده اند ، یا یک رویکرد مشارکت قابل درک از سوی دولت و دستگاه های اداری برای کار مشترک تولیدی ، که هدف آن حفظ صنعت سرگرمی ، به حداکثر رساندن ایمنی بیننده و برگزاری همه رویدادهای کنسرت است. با محدودیت های معقول

در اینجا نظرات وکلا – اعضای انجمن KTiBO آورده شده است:
آناتولی سمنوف ، معاون رئیس کمیته مالکیت معنوی و صنایع خلاق اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه:
“در واقع ، اهداف دولت قابل درک نیست: این امر حتی به رعایت الزامات بهداشتی و اپیدمیولوژیکی ، بلکه با توصیه های روش شناختی که یک عمل قانونی هنجاری نیست ، نیاز دارد. در همان زمان ، به دلایلی ، او بسیار سختگیرانه عمل می کند ، دقیقاً خواستار سرکوب کامل فعالیت است ، علی رغم آمادگی سالن های کنسرت برای از بین بردن داوطلبانه همه تخلفات آشکار.
در همان زمان ، دادگاه ها دیگر این انگیزه منع کننده را ندارند – اخیراً با تصمیم دادگاه عالی اودمورتیا به تاریخ 07.09.2020 به شماره 12-211 / 2020 ، مجازات مشابهی لغو شد. “

دنیس کریموف ،
مشاور حقوق اداری نایب رئیس کمیته مالکیت معنوی و صنایع خلاق اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه:
“هیچ یک از حملات متعددی که به تازگی توسط روسپوتربنادزور و همچنین مقامات مسکو و سن پترزبورگ به مکان های کنسرت انجام شده ، الزامات قانون فعلی را برآورده نکرده است: شما نمی توانید هر زمان و به همین ترتیب به محل برگزاری کنسرت بیایید. برای انجام این کار ، شما باید چنین بازدید را مطابق با الزامات قانون تنظیم کنید ، قبل از هر چیز آن را با دادستانی هماهنگ کنید و ابتدای کار را به شخص حقوقی اطلاع دهید

پس از آنکه دادگاه ، هنگام اجرای محل برگزاری کنسرت به مسئولیت اداری ، رفع کلیه تخلفات ، رفع موانع ادامه کار را تعیین کرد ، نمی توان دوباره آن را بست و پیگرد قانونی را برای تخلفاتی که قبلاً برطرف شده است انجام داد – این سو an استفاده از حق و نقض اصل حفظ اعتماد به فعالیت های دولت است. ایجاد مصنوعی شرایط برای حمله ، راه اندازی اطلاعات تأیید نشده و صریحاً نادرست در رسانه ها که اعتبار یکسانی مکان های کنسرت را بی اعتبار می کند ، غیرممکن است.

بگذارید یادآوری کنم که قانون کیفری فدراسیون روسیه مسئولیت کیفری در مورد سو abuse استفاده یا سو abuse استفاده از مقام را پیش بینی کرده است. در حقیقت ، رفتارهای کاملاً غیر شریکی مقامات اداری منجر به این واقعیت شده است که تجارت بزرگ ، که بطور منظم تمام اقدامات ضد اپیدمیولوژیک لازم را انجام می دهد ، در واقع نمی تواند کار کند و مجبور به قطع شغل می شود و دهها هزار بیکار در سراسر کشور ایجاد می کند.

تلاش های روسپوتربنادزور یا مقامات اجرایی نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه برای جریمه نقاب هایی که بازدیدکنندگان از آن جدا شده اند و یا زن و شوهر به هم چسبیده اند غیرقانونی است: محل برگزاری کنسرت به موجب هنر غیرقانونی است. 24.5 قانون اداری فدراسیون روسیه ، قوانین مربوط به احکام مربوط به مقامات ارشد نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه (به عنوان مثال ، بندهای 2.1 ، 2.2 و سایر فرمان های شهردار مسکو شماره 68-ام) مسئول ایجاد علائم ، وجود علائم و کنترل رعایت فاصله اجتماعی توسط بازدید کنندگان و پوشیدن است ماسک و دستکش

اگر بازدید کننده ماسک را به طور غیرمجاز برداشته باشد ، این مسئولیت شخصی وی است. رویه قضایی از این طریق شکل می گیرد ، حداقل ، دادگاهها تشخیص دادند که اقدامات مشابهی که توسط برخی از باشگاههای بزرگ مسکو انجام شده گواهی بر انطباق آنها با الزامات قانون فعلی است.

انجمن سازمان های کنسرت ، تئاتر و بلیط