کیم کی دوک ، که به دلیل ویروس کرونا درگذشت ، می خواست از لتونی خارج شود

در کره جنوبی ، این کارگردان شخصیتی غیر شخصیتی اعلام شد

کیم کی دوک فیلمساز مشهور جهان کره جنوبی در ریگا درگذشت – او فقط 59 سال داشت. چندی نگذشته بود که او ناپدید شد. شرکای استونیایی او ، که او با آنها کار بر روی یک پروژه جدید را آغاز کردند ، اولین کسی بود که هشدار داد و در مذاکره با مقامات لتونی ، ویتالی مانسکی ، فیلمساز مستند که در آنجا زندگی می کند ، کمک خواست. مانسکی درباره آنچه اتفاق افتاد به ما گفت.

کیم کی دوک تا همین اواخر در روسیه زندگی می کرد. وی در آوریل 2019 به جشنواره بین المللی فیلم مسکو ، جایی که ریاست هیئت داوران را بر عهده داشت ، وارد شد و همچنان باقی ماند. نمی توانستم به وطنم برگردم. در کره جنوبی ، کیم کی دوک پس از اینکه یکی از بازیگران وی را به سو abuse استفاده در هنگام فیلمبرداری از پیتا متهم کرد ، از فرصت فیلم سازی محروم شد. این کارگردان رسوا به قزاقستان نقل مکان کرد ، در آنجا فیلمی را فیلمبرداری کرد که در مسابقات MIFF 2020 شرکت داشت.

او دیگر دیگر به مسکو نیامد ، او در استونی اقامت گزید ، جایی که پروژه جدیدش راه اندازی شد. و در 11 دسامبر ، خبر وحشتناکی از مرگ مدیر از ویروس کرونا در ریگا آمد.

ما با ویتالی مانسکی ، فیلمساز ، که در ریگا زندگی می کند ، اما در حال حاضر در مسکو است ، صحبت می کنیم و در آنجا فیلم “گورباچف” را نشان می دهد. بهشت ». او به طور غیر منتظره خود را در کانون حوادث قرار داد.

– از مرگ کیم کی دوک و آخرین روزهای او چه می دانید؟

– کیم کی دوک در اواخر ماه نوامبر با هدف خرید یا حتی ساختن خانه در جورمالا و گرفتن اجازه اقامت به لتونی آمد. سپس به بیمارستان رفت. از 5 دسامبر ، ارتباط با او قطع شده است. اقوام و آشنایان شروع به هشدار دادن کردند. به سختی می توان تعیین کرد که او کجاست. وقتی او را پیدا کردند ، به فکر انتقال او به ایالت دیگر ، به پزشکان دیگر افتادند. این تفکر استاندارد در شرایطی مانند این است. از من خواسته شد تا با مقامات لتونی تماس بگیرم تا در این روند کمک کنم ، اما ، متأسفانه ، امشب ساعت 1:20 بامداد پیامی در مورد مرگ او آمد.

– چرا هیچ اطلاعات رسمی در مورد آنچه اتفاق افتاده وجود ندارد؟

– من می دانم که تصمیم رسمی اتخاذ شده است که اظهاراتی در مورد مرگ وی توسط دخترش که در کره جنوبی است ، داده خواهد شد. به همین دلیل ، مقامات رسمی هنوز در مورد هیچ موضوعی ، از جمله سفارت کره جنوبی ، توضیحی نداده اند.

– آیا کیم کی دوک در استونی پروژه ای داشت؟

– آره. وی از استونی وارد لتونی شد. این شرکای استونیایی وی بودند که اولین زنگ هشدار را به صدا درآوردند و سپس بستگان وی درگیر شدند. برای من ، این اوضاع بسیار عجیبی است که وقتی فهمیدم همسایه جدیدی دارم که می توانم با او در لتونی وقت بگذارم ، بلافاصله اطلاعاتی را در مورد فوت وی دریافت کردم.