گیشه Mosconcert برای بازپرداخت بلیط برای اجراهای لغو شده توسط ویروس کرونا باز شد

اما در آنجا هیچ صف وجود ندارد

در محل موسکونسرت در خیابان Pushechnaya ، از 16 نوامبر یک دفتر فروش بلیط “آفلاین” فعالیت می کند ، جایی که می توانید پول بلیط اجراها و کنسرت های لغو شده (یا “نازک”) را به دلیل ویروس کرونا برگردانید. این میز نقدی فقط با قرار ملاقات کار می کند – شما نمی توانید فقط بیایید و پول نقد خود را مطالبه کنید. برای روز اول کار ، دقیقاً یک نفر (!) برای بازگشت پول ثبت نام کرد: حتی با در نظر گرفتن این واقعیت که این روز اول است ، مشخص است که تقاضای این سرویس زیاد نیست. “MK” به چگونگی کار دفاتر فروش بلیط و دلیل عجله مسکوویان برای بازگشت بلیط به رویدادهای فرهنگی پی برد.

در “Mosconcert” در دهه های گذشته یک گیشه سنتی وجود ندارد ، بلکه فقط یک پیشخوان در لابی مجلل موسسه وجود دارد. پشت پیشخوان کتابچه هایی با پوستر ، یک کامپیوتر با صندوق پول و یک کارمند رسمی وجود دارد: او به کسانی که نگهبانان با یک اندازه گیری دما ضروری از دست آنها می روند ، می گوید که دفتر بلیط فقط برای بازگرداندن بلیط های خریداری شده کار می کند. و برای همه س questionsالات دیگر – آنلاین ، خانمها و آقایان ، بصورت آنلاین.

– بدون قرار ملاقات ، تجهیزات من حتی اکنون روشن نمی شوند ، – می گوید: یکی از کارمندان موسکونسرت. – برای نیم روز امروز ، فقط یک نفر برای بازپرداخت ثبت نام کرد ، او قول داد که به شب نزدیکتر شود.

بنابراین ، با وجود اینکه هزاران نفر مشمول بازپرداخت شده اند ، هیچ صف حتی مجازی وجود ندارد: از اواسط ماه نوامبر ، به جای 50 درصد نشستن در سالن های کنسرت و تئاتر ، 25 درصد استفاده شده است و برخی از رویدادها به سادگی لغو شده اند. با چه اصلی “حلقه ضعیف” هنگام نازک شدن سالن انتخاب یک راز بزرگ است ، فقط شناخته شده است که هیچ قانون واحدی وجود ندارد. اما ، به هر طریقی ، اگر بلیط با کارت پرداخت شده باشد ، پول به کارت بازگردانده می شود ، اما اگر به صورت نقدی باشد ، می توانید آن را فقط در Pushechnaya دریافت کنید. و اما آنها این کار را نمی کنند. چرا؟

ورا ، مادر دو فرزند ، كه با لغو یكی از درختان كریسمس در مركز مسكو روبرو شد ، می گوید: “از بین دو گزینه – گرفتن پول یا كوچك برای” روزی – البته من گزینه دوم را انتخاب می كنم “. – بله ، البته ، این چندین هزار روبل است ، اما من فکر می کنم که اکنون خواستار پول از صنعت سرگرمی است که امسال بیشترین آسیب را دیده است ، غیراخلاقی است. بگذارید این پول فعلاً برای آنها باقی بماند ، زیرا ما هنوز آن را نداریم.

اوگنیا ژیدکووا ، که بلیط یک کنسرت جاز را در یکی از باشگاه ها خریداری کرده است ، در مورد موضع اصولی مشابه صحبت کرد. اوگنیا می گوید: “من ده سال است که به این گروه می روم ، گاهی اوقات به نظر می رسد که نوازندگان من را از طریق چشم می شناسند ، گرچه ما یکدیگر را نمی شناسیم.” – و چه ، من قبل از سال نو که هنرمندان چنین شرایط سختی دارند پول را پس بگیرم؟ آنها قول می دهند که حتماً تا پایان زمستان برگردند. امیدوارم تاکنون محدودیت ها برداشته شود. به طور کلی ، بلیط های زیادی خریداری کردم – برای دسامبر من قبلاً به نمایشگاه کتاب ، سپس سخنرانی های موزه می رفتم و همه چیز به تعویق افتاد یا لغو شد. بعداً ، جایی که آنها پیشنهاد می کنند پرداخت را به تاریخ های دیگر موکول کنند ، بعداً این کار را می کنم. “

یک دلیل مثبت دیگر نیز وجود دارد: تعداد بیشتری از افراد بلیط آنلاین می خرند و برای استرداد آنها نیازی به مراجعه به هیچ بلیط فروشی ندارید. آلنا ای ، طراح دانشجو ، گفت: “با دو کلیک ، پول یک کنسرت را در موزه پس دادم و با دو کلیک دیگر پرداخت را برای مدت نامعلوم در سخنرانی عکس انتقال دادم.” – پول بازپرداخت بلافاصله به کارت برگشت ، چرا مردم هنوز به گیشه هجوم می آورند ، من اصلاً نمی فهمم. اگر این آتاویسم به دلیل همه گیری از بین برود ، گریه نمی کنم. “

و همچنین کنسرت ها و سایر رویدادهایی که تحت این محدودیت ها هستند به مکان های دیگر منتقل می شوند – جایی که هنوز امکان پذیر است. واقعیت این است که طبق فرمان شهردار مسکو در مورد اقدامات بهداشتی اضافی ، کنسرت ها را می توان (با 25 درصد اشغال) در سالن های کنسرت و تئاتر برگزار کرد. اما نه در موزه ها یا اماکن فرهنگی دیگر. به عنوان مثال ، اکنون اداره “Aptekarsky Ogorod” در تلاش است تا كنسرت های لغو شده را به یكباره “ضمیمه” كند. در صورت عدم موفقیت ، باید پول را پس دهید یا کوپن صادر کنید. با این حال ، شکی نیست که در این مورد نیز مخاطبان عمدتا وفادار خواهند بود و “در ازای هر بشکه پول” درخواست نمی کنند. حداقل پول نقد

منتشر شده در روزنامه “Moskovsky Komsomolets” شماره 28417 17 نوامبر 2020

تیتر روزنامه:
چه کسی بسته بلیط را می دهد