یوروویژن 2023 با افشاگری های مرموز لورین درباره الاغش آغاز می شود

شروع واقعی مسابقه ترانه قاره ای حتی آغاز مسابقه رقابتی در روز سه شنبه یا لودگی شرکت کنندگان (این بار از 37 کشور) در مسیر سنتی فیروزه نبود، بلکه ورود به میدان مسابقه چند روز قبل از تاجگذاری پادشاه تازه تاجگذاری شده چارلز سوم با ملکه همسر کامیلا. شاید یوروویژن از زمان تأسیس خود در 67 سال پیش تاکنون چنین کشف سلطنتی را به تمام معنا و دامنه نشناخته باشد.

زوج سلطنتی نه تنها مکان استادیوم آواز را با یک دیدار پر برکت برکت دادند، بلکه دکمه قرمز را با دستان خود فشار دادند. با توجه به واقعیت های آشفته دنیای مدرن، جذابیت، البته تا حدودی شوم به نظر می رسید (اگرچه ممکن است انگلیسی ها، که به شوق طنز و شوخی خود مشهور هستند، کاملاً آگاهانه به طنز سیاه پرداخته باشند)، اما، خوشبختانه، دکمه معلوم شد که بی ضرر است و نمادی از راه اندازی مرحله یوروویژن است.

درست است، اعلیحضرت نگران بود، برای مدت طولانی با انگشت نشانه گرفت و هنوز دکمه ای به اندازه یک هندوانه رسیده را از دست داد، اما کامیلا، مثل همیشه برای چندین دهه عشق و دوستی با نامزدش، همه چیز را به دست گرفت و وضعیت را نجات داد – او به سادگی کف دستش را صاف کرد، حتی هدف نگرفت، و صحنه، با صدای تکنو پاپ موقر، به گونه ای برق زد و درخشید که تا به حال هیچ سالن یوروویژن درخشیده و درخشیده است. لوکس بودن فن‌آوری و طراحی نه تنها با حس معروف و پیچیده انگلیسی سبک، بلکه با وضعیت Foggy Albion به عنوان یکی از مراکز اصلی فناوری، موسیقی مدرن و تجارت نمایش در جهان تأیید شد.

خب بالاخره خود لیورپول هم وطن کوچک بیتلزهای بزرگ است. هیچ راهی وجود نداشت که بتونی خاک به صورتت بزنی. دقیقاً روبروی میدان یوروویژن، ایستگاه شروع تور اتوبوس معروف Magiсal Mystery Tour – به مکان های یادبود چهار لیورپول نیز وجود دارد، اگرچه برخی کنایه های انگلیسی نیز در این مورد مشاهده می شود. کلیشه “مسابقه برای زنان خانه دار”، علیرغم همه تلاش های یوروویژن برای مدرن شدن، هنوز در هیچ کجا تبخیر نشده است و به ویژه در بریتانیا، به طور مداوم پرورش می یابد، و نه تنها با انتقادهای بلند. حتی یک راننده تاکسی بومی لیورپولی از بنگلادش، برای مثال، با شنیدن در مورد یوروویژن، مطمئناً با یک جمله زیبا به خود می گوید که او این چیزها را تماشا نمی کند، بلکه فقط فوتبال تماشا می کند.

بنابراین، تنها می توان حدس زد که آیا جان لنون یا جورج هریسون در قبرهای خود می چرخند وقتی اتوبوس های تور جادویی Mystery Tour از ورودی اصلی یوروویژن خارج می شوند. اما هنوز هم بیتل های بسیار مورد احترام پل مک کارتنی و رینگو استار هنوز از شادی زن خانه دار-اروپایی که در میهن کوچکشان انجام می شود نخندیده اند. با این حال، آنها خودشان همیشه به افراد عمیق نزدیک بوده اند، بنابراین، به احتمال زیاد، به هیچ وجه اهمیت نخواهند داد. و اتفاقاً با همان آمارهای محلی پرحاشیه متوجه شد که علیرغم این همه چرند و لعنت، به محض اینکه علائم تماس آهنگ های اروپایی روی آنتن می آید، خیابان های بسیاری، به خصوص شهرهای حاشیه ای انگلیس، روستاها و روستاها در یک لحظه خالی می شوند. همه با تلویزیون روشن (یا لپ تاپ – بالاخره روندها!) در خانه می نشینند، اما با پنجره های محکم پرده ای که خدای ناکرده یکی از همسایه ها دچار چنین فعالیت شرم آور مانند تماشای یوروویژن نشود.

با این حال، یکی از شرایط لهجه های معمول را تغییر می دهد – در واقع، این بریتانیایی نیست، بلکه یوروویژن اوکراینی است که کشور و شهر پس از پیروزی اوکراین در سال گذشته با آهنگ Stefania که توسط گروه قومی-رپ ارکستر Kalush “پناه داده” شد. . اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا (EBU) تصمیم گرفت این مسابقه را به لیورپول منتقل کند. علاوه بر این، مقام دوم سال گذشته (و برای اولین بار نه آخرین بار در سال های طولانی!) توسط بریتانیای کبیر با سم رایدر کاریزماتیک و آهنگ Space Man به دست آورد. در عین حال، بریتانیا اولین باری نیست که میزبان مسابقات «خارجی» است، زمانی که کشورها به دلایلی نتوانستند یا از میزبانی «پیروز» یوروویژن خودداری کردند: در سال 1960 به جای هلند، در سال 1963 به جای فرانسه، در سال 1972 شهر به جای موناکو، در سال 1974 به جای لوکزامبورگ. و اتفاقاً لوکزامبورگ با ناامیدی آرنج او را گاز گرفت زیرا در سال 1974 در برایتون بود که پیروزی تاریخی گروه سوئدی ABBA با آهنگ واترلو اتفاق افتاد. با این حال، در زمان های اخیر، چنین سابقه ای مانند یک رویداد نسبتاً خارق العاده به نظر می رسد.

به هر حال، ممکن است امسال یک پیروزی تاریخی نیز اتفاق بیفتد – دومین پیروزی خواننده سوئدی لورین نیز. در تاریخ یوروویژن، تنها یک مجری دو بار برنده شده است – جانی لوگان از ایرلند (در سال های 1980 و 1987). تلاش‌های دیگر قهرمانان پاپ برای چشیدن دوباره میوه شیرین پیروزی یا با یک شکست بزرگ، مانند دانا اینترنشنال در سال 2011، یا با یک پف کند، مانند الکساندر ریباک در سال 2018، به پایان رسید. لورین به مسابقه. آهنگ و شماره او Euphoria در سال 2012 نه تنها پیروز شد، بلکه وارد صندوق طلایی یوروویژن شد. این خواننده جایگاه افتخاری را در پانتئون “آیکون های” مسابقه به دست آورده است و طرفداران بین المللی قابل توجهی را به دست آورده است. اقامت او در لیورپول همیشه با جنون روان رنجور هواداران همراه است و پیش بینی ها برای پیروزی روز به روز بیشتر می شود. پس از اولین نیمه نهایی، آنها به رکورد 45 درصد رسیدند. خود لورین عجله ای برای جشن گرفتن این پیروزی ندارد و محتاطانه معاشقه می کند:

“فکر نمی کردم برگردم. این برنامه ریزی نشده است – این خواننده به خبرنگاران در لیورپول اطمینان داد. – اما من آهنگ (Tatoo) را شنیدم و بعد از من پرسیدند: شاید Melodifestivalen (انتخاب ملی در سوئد). – A.G.)؟ و (در ابتدا) گفتم نه! سپس … “شاید” بود. و بعد با جریان رفتم… احساس می کنم باید خلق کنم و مهم است…

لورین که قبلاً کاملاً شوخی کرده بود، توضیحات مربوط به پرتاب اروپایی خلاقانه خود را تکمیل کرد: “برای این، من الاغم را پاره می کنم.” با این حال، الاغ پاره شده او توسط جریان میخکوب می شود، یک سوال دیگر است: و با توجه به موفقیت آمیزترین تجربه برندگان تکراری گذشته، و این واقعیت که آهنگ Tatoo، اگرچه خوب، محکم و بسیار حرفه ای ارائه شده است، هنوز هم به شما کمک می کند. بوی خفیف ماهیان خاویاری نه اولین تازگی. این بار لورین برخلاف Euphoria در سال 2012، هیچ چیز جدیدی را برای رقابت به ارمغان آورد. بربر سوئدی حیله گر با خردمندانه در را برای عقب نشینی احتمالی کمی باز گذاشته است: «همه این افکار فقط خلاقیت را از بین می برند. من فکر برنده شدن یا هر چیز دیگری را مسدود می کنم. گیج کننده است.”

علاوه بر این، امسال (طبق پیش‌بینی‌ها و نمودارهای پیش‌بینی شده) نوازنده آوانگارد پاپ فنلاندی Käärijä با یک شماره تحریک‌آمیز، طنزآمیز و طنز آمیز Cha Cha Cha در ترکیبی از رپ نویسنده، موسیقی سخت فنلاندی سنگین و زیبایی شناسی یک “کاباره برای بزرگسالان” شاد. این مرد اقیانوسی از اعتماد به نفس را تراوش می کند. رسیدن به فینال با آهنگی کاملاً به زبان فنلاندی چه حسی دارد؟ از این هنرمند در یک کنفرانس مطبوعاتی پرسیده شد. “در خانه، بسیاری باور نمی کردند که این امکان پذیر است. یره پوهونن که نام هنری بازیگوشش به معنی «فانتیک» ترجمه می‌شود و در لیورپول با وضعیت کاملاً آشکاری نه تنها در لیورپول قدم می‌زند، پاسخ داد: من می‌خواهم نشان دهم که شما حتی می‌توانید با آهنگی به زبان مادری خود برنده شوید، به همین دلیل من اینجا هستم. به عنوان مورد علاقه، بلکه به عنوان مورد علاقه همه. طنز شدید فنلاندی توسط سخنرانان طنز پیچیده انگلیسی بسیار قدردانی می شود، و یک تریلر سونا فنلاندی با رنگ روشن با پرتره ای از مجری، پارک شده در نزدیکی سالن، به یک جاذبه رقابتی در اینجا تبدیل شده است.

Käärijä – نوزاد فنلاندی به طرز وحشتناکی با جاه طلبی بزرگ.







برای آن دسته از خوانندگانی که طبق سنت گذشته فرصت تماشای پخش تلویزیونی مسابقه را ندارند، از آنجایی که روسیه سال گذشته یوروویژن را ترک کرد، و تماشای آن در اینترنت بسیار تنبل است، MK مروری بر اعداد و آهنگ های این مسابقه منتشر کرد. بازیگران اصلی مسابقه فعلی در موسیقی متن در 19 آوریل.

نه تنها فنلاندی و سوئدی، بلکه تقریباً تمام برترین‌ها و محبوب‌های امسال فقط در اولین نیمه‌نهایی سه‌شنبه گذشته گرد هم آمدند، به استثنای خانم فرانسوی لازارا، که به‌عنوان نماینده این کشور از … تماس گرفت. “پنج بزرگ” (کشورهای بنیانگذار مسابقه) تنها در فینال بزرگ و دور زدن غربال دورهای نیمه نهایی اجرا خواهند کرد. صعود به فینال هم برای الساندرا از نروژ (آهنگ ملکه پادشاهان) و هم برای نوح کرل از اسرائیل (یونیکورن) قابل پیش بینی بود. همچنین به فینال رسید. سوئیس (Remo Forrer)، کرواسی (Let 3)، صربستان (Luke Black)، جمهوری چک (Vesna). اجراهای اکثر هنرمندان نه تنها از نظر موسیقی و صحنه نمایش گویا بود، بلکه با ارائه، هر چند به شیوه های مختلف، جایی با طنز، جایی جدی، اما پیامی واحد به “صلح، دوستی، آدامس و همبستگی” متحد شدند. تماشاگرانی که نه از فضا، بلکه با توشه ای از اخبار نگران کننده جهان در سالن جمع شده بودند، با سپاس پذیرفته شد. میمیکات از پرتغال با Ai Coração به سبک کاباره-بورلسک بندری می تواند در آخرین پیچ به “اسب تاریک” تبدیل شود که افراد کمی در ابتدای مسابقه روی آن شرط بندی کرده اند و پاشا پارفینی از مولداوی به همراه لورین تبدیل به آن شدند. من بومی همان مسابقه آواز یوروویژن -2012 هستم.” این هنرمندان نه تنها در مسابقه، بلکه در یک نیمه نهایی دوباره با هم دیدار کردند و هر دو به فینال رسیدند. آنها مانند خانواده با یکدیگر احوالپرسی کردند، جوک های دوستانه رد و بدل کردند، تبریک های متقابل و آرزوی موفقیت کردند.

فضای یک خانواده بزرگ و صمیمی، اگر واقعاً ناآرام بر این مسابقه حاکم است، و شعار امسال United by Music (“United by Music”) مملو از پیام وحدت است نه تنها در موسیقی …

لیورپول