1000 ویزای مهاجرتی صادر شده توسط سفارت آمریکا در تاجیکستان – اخبار تاجیکستان

سفارت آمریکا در تاجیکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در کمتر از 9 ماه از آغاز رسیدگی به ویزای مهاجرتی ایالات متحده، 1000 ویزای مهاجرتی در تاجیکستان صادر شده است.

سفارت ایالات متحده در دوشنبه صدور ویزای مهاجرتی ایالات متحده را از 4 اکتبر 2022 آغاز کرد. پیش از این، ویزای مهاجرتی آمریکا برای شهروندان و ساکنان تاجیکستان در سرکنسولگری آمریکا در آلماتی قزاقستان صادر می شد. سفارت در دوشنبه از این فرصت برای باز کردن دری به سوی زندگی جدید در ایالات متحده برای اعضای خانواده شهروندان آمریکایی و مقیم دائم قانونی، اعضای برنامه ویزای تنوع و دیگران استقبال کرد.

همانطور که در بیانیه مطبوعاتی اشاره شد، ایالات متحده و تاجیکستان 31 سال است که روابط دیپلماتیک خود را حفظ کرده اند. با توسعه روابط دوجانبه، خدمات کنسولی ایالات متحده گسترش یافت. معرفی خدمات ویزای مهاجرت در تاجیکستان گامی مهم به جلو است که به تقویت روابط دوجانبه و روابط بین مردم ادامه خواهد داد.

مانوئل پی میکالر جونیور، سفیر ایالات متحده در تاجیکستان شخصاً هزارمین دریافت کننده را تبریک گفت و به موارد زیر اشاره کرد:

«در طول اولین کارم در تاجیکستان در سال های 2010-2013، ما نتوانستیم طیف کاملی از خدمات کنسولی را ارائه دهیم. با این تغییر در روند روادید، ما روند اخذ ویزای مهاجرتی را برای شهروندان تاجیکستان که شرایط لازم را دارند، ساده کرده ایم. این تحول مثبت نقطه عطف تاریخی دیگری در بیش از 30 سال روابط دوستانه بین دو کشورمان است.

سفارت ایالات متحده در دوشنبه ارائه خدمات ویزای غیر مهاجرتی را در سال 2006 آغاز کرد و ده ها هزار درخواست را پردازش کرده است. با اضافه شدن خدمات ویزای مهاجرت، سفارت ایالات متحده اکنون طیف کاملی از خدمات کنسولی را ارائه می دهد.