ارتش آذربایجان به آزادسازی سرزمین های اشغالی ادامه می دهد

ارتش آذربایجان به آزادسازی موفقیت آمیز سرزمین های اشغالی ادامه می دهد 5 اکتبر 2020 ، ساعت 12:02 بعدازظهر

Avesta.Tj | 05.10.2020 | ارتش آذربایجان منطقه دیگری را از اشغال آزاد کرد – شهر جبرائیل و روستاهای کارهولو ، شکوربایلی ، یوخاری مارالیان ، چاراکان ، داشکان ، خوروفلو ، محمودلو ، جعفرآباد ، دژال منطقه جبرائیل.

قره باغ و 6 منطقه تحت اشغال باقی مانده اند.

بنابراین ، ارمنستان به عنوان متجاوز شروع به شلیک به اشیا غیرنظامی در خاک آذربایجان کرد.

01

حمله ارمنستان به خاک رسمی آذربایجان بار دیگر نگرش تحریک آمیز ارامنه را اثبات می کند ، که می تواند منطقه جنگی را گسترش دهد.

یادآوری می کنیم که شهر گنجه در آذربایجان مورد حمله موشکی از خاک ارمنستان قرار گرفت.

همچنین در آستانه نمایندگان آذربایجان گفتند كه ارمنستان به شهرهای مینگاچوویر و ترتر و همچنین مناطق خیزی و آبشروون تیراندازی كرد. زخمی ها وجود دارد.

همانطور که دستیار رئیس جمهوری آذربایجان گزارش داد – رئیس بخش سیاست خارجی دولت ریاست جمهوری ، هیكمت حاجی یف ، نیروهای مسلح ارمنستان حمله موشكی به مینگاچوویر را آغاز كردند.

همانطور که حاجی اف اشاره کرد ، 4 موشک “Tochka U” به سمت مینگاچویر شلیک شد. خسارت جدی به زیرساخت های شهر وارد نشده است ، غیرنظامیان زخمی وجود دارند.

 دستیار رئیس جمهور آذربایجان هاكمت حاجی اف

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان هیکمت حاجی یف

توجه داشته باشید که مینگگاچوویر (مینگچوویر) یک مرکز بزرگ صنعتی آذربایجان است.

مینگاچویر از نظر پتانسیل اقتصادی ، چهارمین شهر کشور محسوب می شود و مرکز انرژی و صنعت ، علوم ، آموزش و فرهنگ است.

این شهر قبل از هر چیز به خاطر مخزنش معروف است که محلی ها نام آن را “دریای مینگچویر” گذاشتند و آب مناطق نزدیک جمهوری را تأمین می کردند.

تحریکات کشور متجاوز منجر به این واقعیت خواهد شد که آذربایجان خیلی زود به همان روش پاسخ خواهد داد.

02

با فکر کردن در مورد حمله ارمنستان به خاک آذربایجان ، فقط به ذهن خطور می کند که این کشور عمداً تحریک می کند و می خواهد به عنوان “قربانی” ظاهر شود تا آذربایجان نیز به خاک ارمنستان حمله کند ، زیرا فقط در این حالت ارمنستان قادر خواهد بود با استفاده از عضویت در این ساختار از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) کمک بگیرد.

به یاد بیاورید که در تاریخ 27 سپتامبر حدود ساعت 06:00 ، نیروهای مسلح ارمنستان با انجام تحریکات گسترده ، در معرض گلوله باران شدید مواضع ارتش آذربایجان در کل خط مقدم و شهرک های کشور واقع در منطقه خط مقدم از سلاح های کالیبر بزرگ ، خمپاره ها و تاسیسات توپخانه ای مختلف قرار گرفتند. کالیبر.

به منظور سرکوب فعالیت های رزمی نیروهای مسلح ارمنستان و اطمینان از امنیت مردم غیرنظامی ، فرماندهی ارتش آذربایجان تصمیم گرفت عملیات ضد حمله نیروهای خود را در کل جبهه آغاز کند.

03

در مسیر Fizuli-Jabrail ، روستاهای Ashagi Abdurrahmanli ، Garakhanbeyli ، Garvend ، Kend Horadiz ، Yukhary Abdurrahmanli از منطقه Fizuli و همچنین روستاهای Boyuk Merjanli و Nyuzger از منطقه Jabrayil آزاد شدند. علاوه بر این ، مواضع دشمن در مسیر منطقه آگدرینسکی و مورووداگ منهدم شد ، ارتفاعات مهم تحت کنترل قرار گرفتند.

طبق اطلاعات وزارت دفاع ، در نتیجه عملیات نظامی نیروهای مسلح آذربایجان در جهت جبهه گورانبوی ، قله مورووداغ سیستم کوه موروف آزاد شد.

از آغاز عملیات ضد حمله ، حدود 2300 نفر از نیروهای مسلح ارمنستان منهدم و زخمی شده اند ، حدود 130 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی ، بیش از 200 سیستم توپخانه و موشکی آتش رگبار ، خمپاره انداز ، بیش از 25 سامانه دفاع هوایی ، حداقل 6 فرماندهی – پست های کنترل و فرماندهی و مشاهده ، 5 انبار مهمات ، بیش از 50 سلاح ضد تانک ، بیش از 55 واحد خودرو.