نمای ساختمان گالری ترتیاکوف در خاکریز Kadashevskaya تکمیل شده است

سازندگان دکوراسیون داخلی ساختمان جدید گالری دولتی ترتیاکوف را آغاز کردند

شش ماه پیش، تردیدهایی وجود داشت که ساخت طولانی مدت موزه در خاکریز Kadashevskaya در سال 2024 آماده شود. با این حال، اکنون مارات خوسنولین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت که ساختمان جدید گالری ترتیاکوف سال آینده به روی عموم باز خواهد شد. “MK” مطمئن شد که نما آماده است.

ساختمان آجر قرمز با پنجره های قاب عکس در حال حاضر کاملاً تمام شده به نظر می رسد. در سمت رو به خاکریز، آثار معروف کلاسیک روسی، از شیشکین تا مالویچ، از پنجره‌های قاب‌بندی شده مشاهده می‌شود. می توان دید که کارگران زیادی پشت حصار هستند و ماشین آلات به این طرف و آن طرف می چرخند. مانع در ورودی هرازگاهی باز می شود تا ماشین دیگری با مصالح ساختمانی روشن شود. کار در اوج است.

به یاد بیاورید که ساخت یک ساختمان جدید در کنار ساختمان تاریخی در لاوروشینسکی لین قرار بود در سال 2007 آغاز شود ، اما دائماً به تعویق می افتاد. مفهوم ساختمان بارها تغییر کرده است. در سال 2012، مسابقه دومی برگزار شد و به نظر می رسید که آنها اکنون چیزی بسازند، اما این آخرین مسابقه نبود.

علاوه بر این، در سال 2011، در شروع پروژه معلوم شد که در سال 2008، 87 میلیون روبل از بودجه اختصاص داده شده برای ساخت و ساز به سرقت رفته است. اولگ بلیکوف که در سال 2008 در اداره منطقه اداری غرب کار می کرد و بعداً معاون اول مدیر کل گالری ترتیاکوف شد ، به اختلاس مجرم شناخته شد و به 5 سال زندان محکوم شد.

در سال 2020، مجدداً بودجه ای برای ساخت و ساز طولانی مدت اختصاص یافت – 2.4 میلیارد روبل. پرونده به بن بست رسیده است. در طول ساخت، سه مدیر موفق به تغییر شدند که استعفای هر یک از آنها تا حدی با این پروژه همراه بود. اما به نظر می رسد تا سال آینده تکمیل شود.

«ساختمان جدید گالری ترتیاکوف یکی از اشیای نمادین است که به دلایلی به یک ساخت و ساز طولانی مدت تبدیل شده است. از امروز، کار تکمیل داخلی در حال حاضر آغاز شده است. در حال حاضر در سالن های نمایشگاهی ساختمان سازندگان در حال مونتاژ زیرسیستم هایی برای نصب پانل های لولایی هستند. متخصصان در قسمت اداری ساختمان دیوارها را رنگ آمیزی و بتونه کاری می کنند، درگاه های ورودی را با سنگ سفید قاب می کنند و کفپوش می گذارند. مارات خوسنولین، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: قرار است تمام کارهای ساخت و ساز تکمیل شود و یک مجموعه موزه جدید برای بازدیدکنندگان در سال 2024 افتتاح شود.

ساختمان جدید با یک راهرو شیشه ای 57 متری به ساختمان تاریخی گالری ترتیاکوف متصل می شود. در حال حاضر سازندگان پایه های تکیه گاه های پل آینده را ریخته اند، کار اصلی در پیش است. این انتقال به سیستم های روشنایی مدرن، تهویه، تهویه مطبوع، گرمایش و اطفاء حریق برنامه ریزی شده است. اول از همه، پل شیشه ای برای حمل و نقل نمایشگاه ها و تجهیزات موزه طراحی می شود، زیرا ساختمان جدید علاوه بر سالن های نمایشگاه، کارگاه های مرمتی را نیز در خود جای خواهد داد. با این حال، بازدیدکنندگان نیز می توانند از این پاساژ استفاده کنند.