کارخانه جدید تولید اسکلت فلزی در خجند در حال ساخت است – اخبار تاجیکستان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ کارخانه جدید تولید اسکلت فلزی به همت شرکت سوختونی کبیر در محدوده 27 خرده شهر خجند در حال ساخت است.

به گفته منبع، فعالیت تاسیسات در حال ساخت با هدف تولید اسکلت فلزی است. محصولات این کارخانه جایگزین واردات بوده و مدیریت در نظر دارد در آینده نزدیک مصالح ساختمانی داخلی را در اختیار بازار داخلی قرار دهد. به ویژه تمامی کسانی که تاسیسات بزرگی در کشور ایجاد می‌کنند، می‌توانند سازه‌های فلزی تولید شده در این شرکت را خریداری کنند.

این شرکت در حال حاضر تجربه غنی در این مسیر دارد. سازه های فلزی شرکت سوختونی کبیر قبلاً در تأسیسات بزرگی از جمله ساخت چایخانه کاخ ارباب در منطقه بوبوجنگفوروفسکی، مجموعه استیکلول، قلعه خجند، مقبره شاعر کمول خجندی در شهر خجند استفاده شده است. خکومات خجند گفت: ساخت بیش از 25 میله پرچم در شهرها و مناطق کشور.

مدیریت شهری همچنین گزارش داد که ساخت این کارخانه در فهرست اشیای یادبود ساخته شده به مناسبت سی و پنجمین سالگرد استقلال تاجیکستان در شهر خجند گنجانده شده است. در مجموع ساخت، بازسازی و تعمیر بیش از 590 شی برای مقاصد مختلف تا سال 2026 در شهر برنامه ریزی شده است. در سال 2022، 202 تاسیسات راه اندازی شد.