اقدام Krysevich ، “مصلوب” در Lubyanka ، Gelman تئاتر را

کریسویویچ مدت زیادی نسوزید. پلیس به سرعت آن مرد را از روی صلیب برد و از ناحیه دست و پاها حمل کرد. Krysevich کیست و چگونه سهم وی را ارزیابی کنیم؟

تاکنون ، بدون شک می توان پاول کریسویچ را یک فعال سیاسی خواند. وی چندین سال پیش شروع به دفاع از حقوق زندانیان سیاسی کرد. در صفحه لاکونیک اینستاگرام وی ، می توانید به عنوان مثال عکسی از سه سال پیش (مورخ 7 ژوئن 2017) را با یک پوستر پیدا کنید: “آزادی برای زندانیان سیاسی اوکراین”. همچنین تصاویری از تجمعات مختلف که کریسویچ در آنها شرکت کرده وجود دارد. به عنوان مثال ، سال گذشته او در صف اول راهپیمایی ضد فاشیستی که به یاد وکیل استانیسلاو مارکلوف و فعال جنبش آنارکو-اکولوژیک آناستازیا بابرووا اختصاص داده شده بود قدم زد.

در تابستان امسال ، پاول به فعالیت های فعال تری نسبت به یک پیکار منفرد یا شرکت در یک راهپیمایی سیاسی توده ای رفت. در 22 ژوئن ، او خود را با دستبند به حصار خارج از دادگاه نظامی منطقه اول در سن پترزبورگ بست و اعلامیه ها را به بیرون پرتاب کرد. در نتیجه ، پاول و گروه پشتیبانی او با رسوایی بازداشت شدند. دو ماه بعد ، در ماه آگوست ، کریسویچ خود را در پل ترویتسکی در سن پترزبورگ با طناب معلق کرد و هنگامی که جمعیت جمع شد ، او را از بند گرفت و به درون آب پرید. او این کار را دوباره در حمایت از زندانیان سیاسی انجام داد. با توجه به ایده برگزار کنندگان ، این ژست قرار بود در مورد پرونده “شبکه” ، “بزرگی جدید” و “پرونده چلیابینسک” یادآوری کند. این مانیفست همچنین شامل آزادی خواهی برای همه زندانیان سیاسی در روسیه و بلاروس است.

اگر درباره ژست هنری صحبت کنیم ، ناگزیر دژاوو بوجود می آید. چهار سال پیش ، در لوبیانکا یک “اقدام به سوزاندن” با صدای بلند وجود داشت: پاول پاولنسکی آتش زدن درب FSB. همچنین در شب. درست بعد از او ، پاولنسکی به همراه همراه و دوست داشتنی اش اوکسانا شالیگینا و دو دختر به فرانسه مهاجرت کردند ، جایی که شش ماه بعد او آتش سوزی دیگری را به صحنه آورد.

بانک فرانسه پاولنسکی به عنوان نمادی از استبداد و بردگی در آتش سوخت. پس از یک سال “بازداشت نامحدود” ، پاونسکی به 3 سال زندان (2 سال مشروط) و اوکسانا به 2 سال (از این 16 ماه – مشروط) محکوم شد.

آخرین اخبار در مورد پاولنسکی ترسناک و به دور از هرگونه فرهنگ ، حتی رادیکال ترین فرهنگ است. در آستانه راهپیمایی کریسویچ ، اوکسانا شالیگینا در مورد شکنجه سیاه شدن بدن و تجاوز جنسی سادیستی توسط پاولنسکی ، که در نوامبر 2018 از او جدا شد ، به پرتال Wonderzine گفت. با این حال ، نتیجه گیری در مورد روابط بالای این زوج دشوار دشوار است (چند سال پیش اوکسانا انگشت خود را قطع کرد تا وفاداری خود را به معشوقش ثابت کند). بنابراین بیایید حق نتیجه گیری را به محققان فرانسوی بسپاریم. اما اگر همه چیز اینگونه باشد ، روشن خواهد شد که چرا پاولنسکی به راحتی تصمیم گرفت که برای بدن او آسیب زا باشد.

فراموش کردن ویژگیهای شخصی یک کنشگر رادیکال ، توجه به این نکته مهم است: پاولنسکی از قلم مو و رنگ به عنوان ابزاری خلاقانه استفاده نمی کرد ، بلکه از رسانه ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کرد. تحریک و طنین انداز روش خلاقانه او برای جلب توجه به موضوعات سیاسی شد. او پیشگام نبود ، اما بسیاری ، و عمدتا به لطف پاولنسکی ، چنین روشهایی را برای هنر پیش گرفتند. گرچه هنر سیاسی با ابزارهای رادیکال و رسانه ای خود از دهه 1990 در روسیه شکل گرفت.

اولگ کولیک اقدامات سیاسی داشت. به عنوان مثال ، در سال 1995 ، این هنرمند حزب حیوانات را ایجاد کرد و قصد داشت از آن به عنوان رئیس جمهور کاندید شود. در همان سال ، الكساندر برنر ، هنگام خدمت در كلیسای جامع یلوخوفسكی ، به طور غیر منتظره ای به طرف محراب دوید و فریاد زد: “چچن! چچن! ” – جنگ چچن پس از آن یکی از حادترین موضوعات سیاسی بود. بعدها ، بر این اساس ، گروه Voina ، Pussy Riot و Pavlensky ظهور کردند.

مارات گلمان ، صاحب گالری ، بلافاصله پس از اقدام پاول کریسویچ در شبکه اجتماعی نوشت ، و خاطرنشان کرد که “Voina این مرجع عالیقدر ، اشاره بازیگر به مسیح را نداشت” در واقع ، ترفند کریسویچ بیش از حد نمایشی ، ظاهراً به نظر می رسد.

– بعد از اجرای طنین انداز Pussy Riot ، Voina ، Pavlensky ، جوانان فعال سیاسی ، شاید فهمیدند که چقدر آسان است که خود را به عنوان یک هنرمند معرفی کنند ، اعلام کنند چیزهایی که شما و جامعه را هیجان زده می کنند ، و در عین حال با این طنین انداز شدن نام خود را به دست می آورند. بله ، بازی ارزش شمع را دارد ، اما هنوز … چنین احساسی وجود ندارد؟

– بالاخره سبکی بحث نیست ، – مارات گلمن مطمئن است. – همه چیز نه تنها به هنرمند ، بلکه به جامعه نیز بستگی دارد. به عنوان مثال ، برنر برای اقدامی در کلیسای Yelokhovskaya ، که سختی کمتری نسبت به Pussy Riot ندارد ، کل شب را در زندان گذراند و من 500 روبل جریمه پرداختم. سهامهایی وجود دارند که به هیچ وجه خطرناک نیستند ، مانند سهام تاریخی کولیک به شکل سگ.

اما تئاتر بودن عملکرد کریسویچ البته واضح است و این یک منفی است. می گویم: او در جستجوی ژست دقیق است. در عمل او کمی شاگردی وجود دارد ، اما من فکر نمی کنم این چیز بدی باشد. برای من واضح است که این یک هنرمند است. خوب یا بد – زمان مشخص خواهد کرد.