دادگاه آمریکا حکم به بازیابی 24.5 میلیون دلار از “Agroinvestbank” تاجیکی

داد

را صادر كرد

دادگاه آمریكا حكم بازپس گیری 24.5 میلیون دلار از تاجیك Agroinvestbank را صادر كرد 8 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:55

Avesta.Tj | 09/08/2020 | دادگاه آمریكا به بازپرداخت 24.5 میلیون دلار از تاجیك Agroinvestbank به نفع شركت Hong Kong Super Perfect Investment Ltd رأی داد

دادگاه فدرال نیویورک به بازپرداخت 24.5 میلیون دلار از تاجیکستان Agroinvestbank به نفع شرکت هنگ کنگی Super Perfect Investment Ltd. رادیو اوزودی گزارش داد ، تصمیم دادگاه در تاریخ 25 آگوست در نیویورک گرفته شد و در 8 سپتامبر علنی شد.

اشاره شده است که تا 17 آگوست ، Agroinvestbank مهلت داشت تا موقعیت خود را به دادگاه ارائه دهد. “تا به امروز ، متهم به ادعا پاسخ نداده است” ، و بنابراین دادگاه به نفع Super Perfect Investment Ltd. این شرکت متعلق به تاجر اتریشی Alois Schönberger است ، اما در هنگ کنگ ثبت شده است. ”

شوئنبرگر قبلاً در دادخواست داوری سوئیس علیه Agroinvestbank برنده شد ، این شركت حاكم بود كه بانك تاجیكی باید 19 میلیون دلار بدهی و جریمه به این شركت بپردازد.

دادگاه اقتصادی تاجیکستان حکم دادگاه داوری سوئیس را به رسمیت نمی شناسد. شونبرگر و وکلای وی دریافتند که آگروینوستبانک در City Bank of America در نیویورک حساب دارد و از این رو در نیویورک شکایت کرد. دادگاه فدرال نیویورک با استناد به رای داوری سوئیس ، این رأی را تأیید کرد.

به گفته وکلا ، این بدان معنی است که حساب Agroinvestbank در City Bank of America دستگیر خواهد شد و وجوه آن به نفع Super Perfect Investment Ltd. شونبرگر.

اینکه Agroinvestbank چه مقدار پول در این حساب دارد مشخص نیست. اوزودی می نویسد ، مدیریت بانک در این مورد توضیحی نمی دهد.

دادخواست توسط آلوئیز شوئنبرگر ، مالک Super Perfect Investment ، مربوط به یک معامله تجاری در سال 2013 است. طبق این دادخواست ، شونبرگر قراردادی با Levakand-M در تاجیکستان برای خرید 20 هزار تن پنبه امضا کرد و Agroinvestbank به عنوان ضامن معامله انتخاب شد.

طبق توافق ، در صورت عدم تحقق قرارداد ، Agroinvestbank قرار بود مبلغ 11 میلیون دلار غرامت پرداخت کند. در این دادخواست ادعا می شود که در سال 2013 Super Perfect Investment 5.367 میلیون دلار به شرکت تاجیکی منتقل کرده است ، اما Levakand-M ارسال نکرده است (حمل شده است ) پنبه موعود.

پس از تحقق قرارداد به مدت یک سال ، شرکت اتریشی خواستار 11 میلیون دلار ضمانت از Agroinvestbank شد ، اما بانک حاضر به پرداخت آن نشد. بنابراین ، تاجر اتریشی برای گرفتن این پول به داوری سوئیس و اکنون به نیویورک مراجعه کرد و برنده شد.

به شما یادآوری می کنیم که Agroinvestbank از سال 2016 به همراه سه بانک دیگر – Tochiksodirotbonk ، Fononbank و Tochprombank با مشکلات مالی روبرو شده است.

در دسامبر 2016 ، دولت تاجیکستان قول کمک مالی به میزان 3.8 میلیارد سامانی به بانکهای مشکل دار داد. این مبلغ بین “تاجیک سودیروت بانک” و “آگروینوست بانک” توزیع شد. بعداً Fononbonk و Tochprombank ورشکسته اعلام شدند و پروانه فعالیت آنها لغو شد.

پیش از این ، رهبری بانک ملی جمهوری گفته بود که موضوع لغو مجوز Agroinvestbank در دستور کار قرار نگرفته است و بانک به تدریج به تعهدات خود (پرداخت بدهی) به مشتریان خود عمل می کند.

همچنین اشاره شد که Agroinvestbank خسارت ناشی از بحران مالی را از طریق فروش اموال بدهکاران جبران می کند. در ابتدای سال جاری 800 شی objects از اموال منقول و غیر منقول بدهکاران Agroinvestbank در مجموع 900 میلیون سامونی کشف و ضبط شد. اشیا seized توقیف شده در حراج به فروش می رسند.