ارمنستان با نقض توافق ، حمله موشکی به گنجه ، دومین شهر بزرگ آذربایجان انجام داد

ارمنستان ، بر خلاف توافق ، حمله موشکی به گنجه ، دومین شهر بزرگ آذربایجان انجام داد 11 اکتبر 2020 ، ساعت 18:35

Avesta.Tj | 11.10.2020 | نیروهای مسلح ارمنستان بر خلاف شرایط آتش بس بشردوستانه و همچنین کنوانسیون ژنو در سال 1949 ، همچنان مردم و اشیا civil غیرنظامی را در خاک آذربایجان گلوله باران می کنند.

به ویژه ، طبق گزارش رسانه ها ، ارمنستان با نقض توافق های به دست آمده ، دومین شهر بزرگ آذربایجان – گنجه را مورد حمله قرار می دهد.

02

امروز حدود ساعت 2 بامداد یک ضربه بی سابقه به گانجا وارد شد.

در نتیجه حمله موشکی ، بر اساس اطلاعات موجود ، 9 نفر کشته شدند (4 نفر آنها زن) ، 34 نفر زخمی شدند و اشیا numerous غیرنظامی زیادی آسیب جدی دیدند.

03

همانطور که توسط ترند گزارش شد ، روز یکشنبه ارمنستان از سیستم موشکی تاکتیکی Tochka-U موشکی به سمت گانجا شلیک کرد. دستیار رئیس جمهور آذربایجان ، رئیس بخش سیاست خارجی دولت ریاست جمهوری ، حکمت حاجی یف این را در گنجا گفت.

وی تأکید کرد که اطلاعات مربوط به این جنایت علیه بشریت باید مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.

08

“طرف ارمنی خواستار آتش بس بشردوستانه شد ، كه برقرار شد. اما پس از لازم الاجرا شدن ، ارمنستان با استفاده از سلاحی فوق العاده خطرناک ، سامانه موشکی عملیاتی-تاکتیکی توچکا-یو ، مناطق پرجمعیت گنجه را تحت شلیک موشک قرار داد. “

وی افزود که با توجه به ارتکاب این جنایت پس از آتش بس انسانی که با تلاش روسیه حاصل شد ، این باید بی احترامی به جامعه جهانی ، از جمله روسیه تلقی شود.

لازم به ذکر است که در تاریخ 4 اکتبر ، رسانه های ارمنستان این خبر را منتشر کردند که آراییک هاروتیانیان ، با دستور مستقیم پاشینیان ، دقیقاً پس از اعتصابات به گانجا تهدید کرد:

“اگر دشمن نتیجه خاصی نگیرد ، ما همچنان به ضربات متناسب و نیرومند ادامه خواهیم داد ، ارتش و عقب دشمن را نابود خواهیم کرد. ما مصمم هستیم هاروتیان در صفحه فیس بوک خود گفت قبل از اینکه خیلی دیر ، متوقف شوید.

خاطرنشان می شود که از زمان آغاز آتش بس انسانی ، طرف ارمنی بیش از 500 گلوله به سمت تعدادی از مناطق جمهوری آذربایجان شلیک کرده است.

05

اعتقاد بر این است که دلایل حملات این است که ، ارمنستان ، ناتوان از پذیرفتن شکست در میدان جنگ ، با استفاده از مهلت (آتش بس انسانی) ، سعی دارد جای خالی اسلحه ها را پر کند و انتقام بگیرد.

جامعه بین المللی نباید بی تفاوت باقی بماند و باید ارمنستان را پاسخگو باشد ، آنها به آذربایجان اعتقاد دارند.

07

حمله به غیرنظامیان و اشیا civil غیرنظامی بی احترامی آشکاری به طرف مشترکین و به طور کلی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

ارمنستان با نقض توافق های به دست آمده ، خصومت هایی در مقیاس بزرگتر را نیز برمی انگیزد ، که عواقب آن برای آن فاجعه بار خواهد بود.

در همین حال ، مهربان علیوا معاون اول رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از جامعه جهانی خواست تا نسبت به آنچه اتفاق می افتد بی تفاوت نمانند.

09

به نقل از ترند ، این نشریه می گوید: “نیروهای مسلح ارمنستان به شدت به شهادت شهرک های آذربایجان حمله می کنند که این یک نقض فاحش رژیم آتش بس انسانی و همچنین کنوانسیون 1949 ژنو است.

امروز حدود ساعت 2 بامداد یک ضربه بی سابقه به گنجا وارد شد.

در نتیجه حمله موشکی ، بر اساس اطلاعات موجود ، 9 نفر کشته شدند (4 نفر آنها زن) ، 34 نفر زخمی شدند و اشیا numerous غیرنظامی زیادی آسیب جدی دیدند.

می توان گفت که گلوله باران کردن شهرها و روستاهای ما در طول روز ادامه داشت. از زمان لازم الاجرا شدن آتش بس انسانی ، طرف ارمنی 548 گلوله به سمت تعدادی از مناطق جمهوری آذربایجان شلیک کرده است.

طرف ارمنی که قادر به پذیرش شکست در میدان جنگ نیست ، به طور هدفمند به مردم غیرنظامی حمله می کند.

من از جامعه جهانی می خواهم که نسبت به آنچه اتفاق می افتد بی تفاوت نمانند.
سازمان های بین المللی ، ساختارهای حقوق بشری ، رسانه ها و رهبران افکار عمومی باید چنین ظلم وحشیانه ای را علیه مردم غیرنظامی آذربایجان محکوم کنند.

ایروان باید از نادیده گرفتن کنوانسیون های بین المللی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد که نیروهای اشغالگر ارمنی را به پایان دادن به تجاوزات خود علیه آذربایجان دعوت می کند ، دست بردارد.

ارمنستان با نشان دادن بی احترامی آشکار به توافق نامه های حاصل از میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسکو ، دور جدیدی از جنگ را در قفقاز جنوبی تحریک می کند که عواقب آن برای آن ویرانگر خواهد بود.