“تروریسم ارمنستان”. ردپای خونین ایدئولوژی


“تروریسم ارمنستان”. ردپای خونین ایدئولوژی 26 اکتبر 2020 ، ساعت 11:46 صبح

A vesta.Tj | 10/26/2020 | “تروریسم ارمنستان” اصطلاحی علمی است که برای نشان دادن هویت ملی در سطح بین المللی و سرکوب اجتماعی در سطح سیاسی و اجتماعی استفاده می شود. اصطلاح “تروریسم ارمنستان” اولین بار توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده در بولتن ماهانه خود که در آگوست 1982 منتشر شد ، استفاده شد. دلیل اصلی ظهور این مفهوم این است که احزاب تشکیل شده توسط فراکسیون ملی گرای ارمنستان بر اساس ایده های فوق ملی گرایانه ، تروریسم را در سیاست های خود برای دستیابی به اهداف خود گنجانده و متعاقباً عامل حوادث مختلف تروریستی در جهان شدند.

حزب Khinchak به عنوان اولین سازمان تروریستی ارمنستان در تاریخ شناخته شده است. این حزب در اعلامیه خود که در سال 1888 منتشر شد ، تأکید کرد که تروریسم ابزاری مهم در دستیابی به اهداف خود است. اعضای حزب با کمونیست ها همکاری کردند تا معیارهای عملکرد خود را بسازند. در سال 1903 ، این حزب درگیر ترور فرماندار قفقاز روسیه تزاری ، گولیتسین شد ، که آنها آنها را مانعی جدی برای دستیابی به اهداف خود می دانستند.

سازمان تروریستی دیگری توسط ارامنه در سال 1890 ایجاد شد. سازمانی که در شهر تفلیس ایجاد شده به عنوان حزب داشناکوتسونی شناخته می شود. همانطور که می دانید اعضای حزب در سال 1896 به بانک عثمانی حمله کردند. در سال 1905 ، آنها همچنین اقدام به زندگی سلطان عبدالحمید دوم عثمانی کردند. مقیاس تروریسم ، که حزب داشناکاتسیون از روز اول به عنوان یک اصل اساسی در پیش گرفته است ، به این محدود نمی شود. در همان زمان ، اعضای حزب خینچاک در اوایل قرن بیستم آتش سوزی صدها روستای آناتولی ، قفقاز و آذربایجان جنوبی را انجام دادند و علاوه بر سرقت و سرقت ، نسل کشی علیه مردم بی گناه را در منطقه اجرا کردند.

 10 آگوست 1990. تروریست های ارمنی اتوبوسی را که در مسیر تفلیس-آگدم قرار داشت منفجر کردند.

10 آگوست 1990. تروریست های ارمنی اتوبوسی را که در مسیر تفلیس – آغدم

قرار داشت منفجر کردند

جنایات علیه غیرنظامیان توسط گروه های تروریستی کوچک انجام شده و تاکتیک های این اقدامات در مقرهای حزب توسعه یافته است. این گروه های تروریستی به طور روزمره به روستاهای مسلمانان و یهودیان حمله می کردند و همچنین به دلیل مذهبی و قومیتی اقدام به نسل کشی می کردند و ساکنان محلی ، کودکان ، افراد مسن ، بیماران و بی خانمان ها را می کشند. در روستاهایی که به آنها حمله کردند عمدتاً کردها ، ترکها ، لزگین ها و آذربایجانی ها سکونت داشتند. طبق گفته Tadeusz Svetochowski ، مورخی که در ایالات متحده آمریكا كار می كرد و تحقیقاتی را در زمینه توركولوژی انجام می داد ، گروه های تروریستی متشكل از اعضای حزب داشناكسوتیون در 158 روستای آذربایجان در سالهای 1905-1906 اقدام به نابودی جمعیت كردند. همزمان 11 کارگاه ابریشم در شهر شوش مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد. مورخ ارمنی S. Zavarian ادعا می کند که در 43 روستای منطقه زنگزور (سیسیان) علیه آذربایجانی ها نسل کشی انجام شده است. در سال 1905 ، آنها ناكاشیدزه ، فرماندار باكو را نیز كه به نگرش مثبت خود نسبت به حزب داشناكسوتیون شهرت داشت ، كشتند. در سال 1915 ، اعضای احزاب Khinchak و Dashnaks به روستاهای مسلمان ترک-کرد در آناتولی حمله کردند. در طی این اقدامات تروریستی ، ارمنی ها نسل کشی انجام دادند ، نه از افراد مسن و نه از کودکان صرفه جویی کردند. طبق گفته مورخ استنفورد جی شاو ، در سال 1916 ، ارمنی ها با انجام نابودی کامل مردم ، افراد غیرمسلح را در استان ارزینکان کشتند. ارمنی ها در تلاش برای ایجاد کشوری “ارمنستان بزرگ مبتنی بر ایده مرزها از دریا به دریا” ، با بهره گیری از تقویت قابل توجه حزب کمونیست در باکو در سال 1918 ، شروع به حملات تروریستی هم در باکو ، پایتخت آذربایجان و هم در سایر شهرهای بزرگ کردند. در صفحات تاریخ ، این نابودی های جمعیت به عنوان نسل کشی های ماه مارس و نسل کشی ارومیه شناخته می شود. در طی نسل کشی مارس ، 12000 نفر کشته شدند ، 10،000 نفر اسیر یا مفقود شدند.

کاچازنونی ، نخست وزیر ارمنستان ، در خاطرات خود در مورد 1918-1920 ، همچنین تأکید می کند که “دولت آرارات” در اجرای نسل کشی شرکت کرده است.
در همان زمان ، رئیس دیکتاتوری باکو از خزر مرکزی سورن شاومیان ، پسر یکی از سازمان دهندگان نسل کشی مارس ، استپان شاومیان تأکید می کند که قتل عام در باکو توسط ارمنی ها علیه آذربایجانی ها انجام شده است. در طی این نسل کشی ، داشنیک های ارمنی جمعیت غیرنظامی را نیز در ولایت گوبا در آذربایجان از بین بردند ، بیشتر کشته شدگان یهودی بودند. در همان زمان ، کارهای تحقیقاتی در سال 2007 وجود یک گور دسته جمعی در نتیجه نسل کشی ارامنه در گوبا را نشان داد. در این گورستان دسته جمعی ، برخی از اجساد به شکل ربع دفن شدند و 35 کودک کامل بودند. به همین ترتیب ، در سال 1917 ، نسل کشی ارامنه در شهر ارومیه انجام شد و فقط از سال 1917 تا 1918 ، بیش از 190 هزار مسلمان کشته شدند.

 پایتخت اتریش وین ، جایی که در تاریخ 29 ژوئن 1984 ، تروریست های ارمنی حمله به دیپلمات ترکیه ای اردوغان اوزن را ترتیب دادند

وین ، پایتخت اتریش ، جایی که در 29 ژوئن 1984 تروریست های ارمنی حمله به اردوغان اوزن دیپلمات ترک را ترتیب دادند

گروه های تروریستی ارمنی هنگام اقدام به نسل کشی علیه آذربایجانی ها ، از بازرگانان ، بازرگانان یا ساکنان محلی ارمنی پول برای مهمانی های خود جمع کردند. کسانی که نمی خواستند هزینه کنند ، باج گیری شدند. تا به امروز ، ارمنیانی که در مناطق مختلف جهان زندگی می کنند به طور منظم کمک می کنند و کمک مالی می کنند ، از جمله کمک هایی با هدف حمایت از اقدامات تروریستی ارمنستان. آنها در مورد افرادی که مسئول اقدامات تروریستی در خاک آذربایجان هستند ، همین کار را می کنند. به ویژه ، تحت رهبری کیم کارداشیان ، که به اندازه کافی در شبکه های اجتماعی پیروان دارد و از طریق دیاسپورای ارمنی ، نه تنها از ارامنه ، بلکه از افراد گمراه شده توسط تبلیغات آنها نیز کمک گرفته می شود. ارمنیان با پول افرادی که در کشورهای مختلف جهان زندگی می کنند و با هدایت ایده “کمک” ، فقط به دلیل اینکه اطلاعات غلطی در آنها اعمال می شود ، درگیر اقدامات خاصی می شوند ، به فعالیت خود در مورد نسل کشی علیه سالمندان ادامه می دهند.

در دوره دوم قرن بیستم ، شخصیت اصلی و نقشه اقدام تروریسم ارمنستان تغییر کرد. بیش از 16 سازمان تروریستی ، از جمله سازمان معروف تروریستی ASALA ، بین سالهای 1972 تا 2001 در اتریش ، لبنان ، روسیه ، ایالات متحده و سوئد فعالیت خود را آغاز کردند. اعضای این سازمان های تروریستی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه فعالیت می کردند. فعالیت های تروریستی آنها یک طرفه نبود. به عنوان مثال ، در 20 ژانویه 1975 ، بمبی در دفتر اتحادیه جهانی کلیساها در بیروت منفجر شد. در 13 آگوست 1974 ، یک حمله بمبی در ایستگاه قطار فرانسه در لیون انجام شد. آنها در 11 فوریه 1987 به سفارت فرانسه در بیروت حمله کردند. در همان زمان ، در سال 1983 ، گروه های تروریستی به سفارت انگلیس در فرانسه حمله کردند. دستگاه های انفجاری که در تاریخ 15 ژوئن 1983 توسط تروریست های ارمنی در لندن قرار داده شد ، پیدا و منهدم شد. در همان روز ، تروریست ها در فرودگاه اورلی فرانسه حمله کردند. تعداد زیادی از دیپلمات های ترک ، کارمندان سفارت در کل دوره فعالیت های این سازمان تروریستی از حملات ASALA رنج بردند و کشته شدند.

در سال 1990 ، هنگام جنگ قره باغ ، همان گروه های تروریستی علیه آذربایجانی ها در قره باغ و ارمنستان نسل کشی کردند. “نسل کشی خوجالی” نیز انجام شد که بزرگترین درد جنگ قره باغ است. این فقط یک درگیری و جنگ بین دو طرف نیست ، بلکه دلیلی بر چگونگی تغذیه خون و افکار “ارامنه” است که خود را “ملت” در تاریخ بشر معرفی کرده اند. ویژگی این اقدامات این است که هدف آنها نابودی مردم بی گناه است ، و عمداً بدون اقدامات دقیق در زمینه کشتار افراد آسیب پذیر و ضعیف – افراد مسن ، زنان باردار و کودکان خردسال ، به عنوان یک روش برای ترساندن مخالفان ، اقدام می کنند. در طی نسل کشی خوجالی ، 613 نفر کشته شدند. از این تعداد 63 کودک ، 106 نفر زن و 70 نفر سالخورده هستند. در نتیجه این مظاهر تروریستی بیرحمانه ملی گرایی ارمنی علیه بشریت ، مبتنی بر تجاوز کورکورانه و اهداف ساختگی ، 10 هزار نفر زخمی ، کشته ، معلول ، زخمی و از محل زندگی بومی خود اخراج شدند …
وحشت ارامنه در قفقاز ، جایی که ادامه دارد ادعاهای بی اساس آنها در نتیجه نظریه های لجام گسیخته ای است که هیچ تأثیری بر واقعیت ندارند و جایی که به نوعی پوشش این ایده ها را در بازی های سیاسی پیدا می کنند ، وجود دارد. در 27 سپتامبر سال 2020 ، سربازان ارمنی به سمت روستاهای فیزولی و جبرائیل تحت کنترل آذربایجان تیراندازی کردند. از روز اول جنگ ، حدود 70 غیرنظامی کشته و بیش از 300 غیرنظامی زخمی شدند. بنابراین ، دولت ارمنستان به اقدامات تروریستی خود علیه آذربایجان ادامه می دهد.

 1977. یک سری حملات تروریستی در مسکو.

سال 1977. یک سری حملات تروریستی در مسکو

جنگ قراباغ در شهرهای آذربایجان فیزولی ، آغدم ، ترتر ، داشكسن ، آگابدی ، گویگل ، برده ، بیلهگان و مراكز عبور ، روستاها و روستاها انجام می شود كه با سلاح ها و موشك های بزرگ مورد حمله قرار می گیرند. در نتیجه ، غیرنظامیان غیر مسلح می میرند. در نتیجه آتش سوزی موشک اندازهای البروس (SCAD) در شهر گنجه در ساعت 2 بامداد 11 اکتبر 2020 ، 11 نفر جان خود را از دست دادند ، از جمله دو کودک و تا 50 غیرنظامی به درجات مختلف زخمی شدند. ارمنستان که برای دومین بار همان حمله تروریستی را در 17 اکتبر سال 2020 در شهر گنجه انجام داد ، این بار 15 کشته ، 54 زخمی و 3 کشته کودک بودند. بیشتر مجروحان و کشته شدگان زن و کودک هستند. همچنین لازم به ذکر است که گنجه شهری است که در فاصله 100 کیلومتری مرز ارمنستان و آذربایجان واقع شده است. بدون شک این حمله به غیرنظامیانی که در شهری دور از منطقه جنگی زندگی می کنند یک اقدام تروریستی تلقی می شود. این اقدامات تروریستی ارمنستان علیه مردم غیرنظامی واکنش جدی در جهان و رسانه های پخش کننده در سطح بین المللی ایجاد کرده است. رسانه های خارجی اطلاعات مربوط به این موضوع را منتشر می کنند.

همانگونه که “وحشت ارمنی” باعث شد بشر درد و غمی را تجربه کند که در صفحه های تاریخ به یادگار بماند ، امروز وحشیگری خود را به دور خود گسترش می دهد. تا زمانی که مردم ارمنستان در صلح و برادری با همسایگان خود زندگی نکنند و تجاوزات شیطانی خود را مورد تجدید نظر قرار ندهند ، احساسات ناب را در ضمیر ناخودآگاه خود جایگزین آنها نکنند ، بشریت در آینده نیز با اندوه ، درد و نفرت اعمال آنها را به یاد خواهد آورد گابوسنام می گوید: “کمبود ارمنی این است که آنها دزدی می کنند ، آنها بخیل ، غیر قابل اعتماد ، غیرمسئول ، نامناسب ، بی وفا ، ریاکار ، فحش هستند ، آنها صادق نیستند”. شرم آورتر از این تعاریف برای یک شخص و یک ملت …
نویسنده: دکتر راگیف حسینوف ، بنیانگذار مرکز آموزشی خزر ، آذربایجان