ستاره شناسان “وضعیت واقعی” ستاره های غول غنی از لیتیوم

را کشف کرده اند

ستاره شناسان “وضعیت واقعی” ستاره های غول غنی از لیتیوم را کشف می کنند 7 اکتبر 2020 4:41 بعد از ظهر

Avesta.Tj | 10/07/2020 | بر اساس مقاله ای که 6 اکتبر به وقت پکن در نجوم طبیعت منتشر شد ، یک تیم تحقیقاتی بین المللی از روشن شدن “وضعیت واقعی” ستاره های غول غنی از لیتیوم خبر داده است.

این کشف توسط ستاره شناسان چینی ، همراه با همکاران خارجی صورت گرفت ، نظریه سنتی تکامل ستاره ها را به چالش کشید و در نهایت ممکن است رمز و راز لیتیوم را حل کند ، نوشت Rhenmin Ribao.

لیتیوم یکی از اولین عناصر شیمیایی جهان است. نتایج مشاهده نشان می دهد که محتوای آن در اجرام آسمانی مختلف با پیش بینی های نظری تفاوت قابل توجهی دارد.

به عنوان مثال ، دانشمندان ستاره های غول پیکری را یافتند که حاوی مقادیر غیر عادی زیادی لیتیوم است. محتوای واقعی این عنصر بیش از هزار برابر بیشتر از آنچه در مدل های نظری پیش بینی شده است ، بود. ستاره شناسان مدتهاست درباره منشا origin لیتیوم در ستاره ها متحیر هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با تلسکوپ چینی LAMOST / تلسکوپ طیف سنجی الیاف چند جسم منطقه بزرگ آسمان / و تلسکوپ فضایی کپلر آمریکایی ، محققان نتیجه گرفتند که ستاره های غول غنی از لیتیوم ذکر شده قرمز هستند خوشه های ستاره ای ، نه غول های قرمز همانطور که قبلا تصور می شد.

یکی از رهبران پروژه ، محقق ارشد رصدخانه نجوم ملی در آکادمی علوم چین ژائو باند ، توضیح داد که غول های قرمز و خوشه های ستاره قرمز در مراحل مختلف ستاره های “قدیمی” هستند.

“در روده های غول های قرمز و خوشه های ستاره قرمز ، واکنش های هسته ای با مشارکت عناصر غیر مشابه اتفاق می افتد ، اما از نظر درخشندگی و دما روی سطح ، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.”

در طول مطالعه ، ستاره شناسان با تجزیه و تحلیل داده های پدیده های لرزه نگاری آنها ، “زلزله های ستاره ای” وضعیت ستاره های غنی از لیتیوم را روشن کردند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد بیش از 80 درصد. ستاره های غنی از لیتیوم خوشه های ستاره های قرمز هستند.

طبق نظریه سنتی ، کشف جدید را نمی توان توضیح داد. تیم علمی امیدوار است با استفاده از مبانی نظری جدید روند غلظت این فلز در چنین ستاره هایی را توصیف کند.