باله قربانی covid نشد: تئاتر مسکو اولین نمایش

را لغو کرد

رئیس رقصنده باله نیوربرگ Goyo Mantero در روسیه به خوبی شناخته شده است: او باله سیندرلا خود را به جشنواره چخوف آورد ، برای جشنواره Context دیانا ویشنوا به صحنه رفت و نامزد دریافت باله ماسک طلایی Asunder (در بخشی) از تئاتر اپرا و باله پرم شد. فصل گذشته او قرار بود باله خود را برای تئاتر موزیکال مسکو روی صحنه ببرد ، اما به دلیل همه گیر شدن بیماری ، نمایش جهانی باله در اواخر ماه مارس ، به معنای واقعی کلمه 9 روز قبل از این رویداد لغو شد. اکنون ، با وجود تمرینات بزرگنمایی زوم که کاملاً در جریان بود ، باله دوباره به تعویق می افتد ، اما نه به دلیل موج دوم (یا ناقص اول) COVID-19 ، همانطور که ممکن است تصور شود ، اما ، همانطور که منابع معتبر تئاتر به MK گفتند ، این ارتباط برقرار است این مربوط به عمل جراحی است که پزشکان برای طراح رقص تجویز کرده اند.

قرار بود باله AUREA (بخش طلایی) توسط طراح رقص گویو مونترو به عنوان اولین نمایش مهم این فصل تبدیل شود. در مارس 2020 ، تقریباً آماده بود. منتظر طراح رقص برای تمرین های آخر و اولین نمایش بودیم. متاسفانه ، Goyo Montero در ماه اکتبر نخواهد آمد. به دلیل بیماری وی مجبور به اعلام لغو می شوند. سرویس مطبوعاتی تئاتر به MK گفت: “تئاتر تصمیم سختی گرفت ، اما ما به نویسنده وفادار ماندیم و منتظر بازگشت او به کار هستیم.”

با این وجود ، شب اول ، که در 3 و 4 نوامبر در تئاتر برنامه ریزی شده بود ، همچنان برگزار خواهد شد. واقعیت این است که این باله یک بازیه قرار بود در یک برنامه سه قسمتی همراه با یک نمایش دیگر مهم و اساسی تئاتر نمایش داده شود – رقص باله معروف موسیقی ژرژ بیزه ، ساخته بنیانگذار گروه باله استانیسلاوسکی و اولین مدیر هنری وی ولادیمیر برمیستر برای پاریس اپرا در سال 1962. تنها دو سال بعد “تغییرات” توسط طراح رقص به صحنه اصلی خود منتقل شد. در حال حاضر ، فقط دریاچه سوان ، Snow Maiden و باله Esmeralda در پوستر MAMT از شاهکارهای Burmeister حفظ شده است. اکنون ، برای اولین بار از دهه 60 ، تغییرات افسانه ای نیز به کارنامه تئاتر باز خواهد گشت.

“این یک رقص بسیار زیبا است. او بی وقت است. من می خواستم به ولادیمیر برمیستر ادای احترام کنم. آثار او میراث تئاتر ما است و شناختن ریشه ها ، تاریخچه گروه باله بسیار مهم است. “، لورن هیلر ، مدیر هنری باله تئاتر موزیکال ، اتیو اپرای پاریس ، به MK گفت.

باله دیگری از برنامه برتر ، برنامه ریزی شده برای اوایل ماه نوامبر ، همانطور که قبلاً وعده داده شده بود ، برگزار می شود. شاهکار نابغه چک Jiri Kilian “مرگ کوچک” ، که در سال 1991 برای جشنواره سالزبورگ ایجاد شد و سالها با موفقیت مداوم در تئاتر موزیکال ساخته شد ، قسمت دوم یک شب متشکل از باله های یک بازی خواهد بود.

به جای باله Goyo Montero AUREA ، در قسمت سوم شب با عنوان “Duets” ، گروه باله گزیده هایی از آثار طراحان رقص قرن های XX-XXI را که در برنامه کنسرت جشن که به تازگی فصل باله را آغاز کرده است ، نشان می دهد. بنابراین بینندگانی که نتوانستند به این کنسرت بروند (که مسئله ساز بود) اکنون چنین فرصتی دارند.

با این حال ، اکنون لوران هیلار برنامه ای را تهیه کرده است که فقط شامل دوئت – از رمانتیک تا تقریباً روزمره است. نه سنتی de de deux ، یعنی گفتگوهای بین زن و مرد ، ساخته شده توسط رولند پتی (تایلندی) ، رودولف نوری یف (سیندرلا) ، ادوارد کلوگ (رادیو و ژولیت) ، مائورو بیگنزتی (کانتاتا) ، ولادیمیر وارناوا (“آرام باشید”) ، رابرت بوندارا (“مرا با خود ببر”) ، ماکسیم سواگین (“رومئو و ژولیت”). مدیر هنری باله لورن هیلایر می گوید: “این فرصتی است برای جلب کنجکاوی عموم و نشان دادن در این انتخاب به ظاهر التقاطی از جنبه های مختلف از امکانات خلاقانه تکنوازان ما.”

در اکران برنامه در ماه نوامبر ، بازیگران کمی با بازیگران کنسرت گالا متفاوت خواهند بود. به طور خاص ، انتظار می رود که دوئت عاشقانه باله رومئو و ژولیت ، که رقصنده و رقصنده جوان باله Stasik Maxim Sevagin همراه با کارگردان Konstantin Bogomolov به صحنه می رود ، توسط هنرمندان کاملاً متفاوت رقصیده شود.