شهردار سابق اودسا داستان جعبه ای ودکا از Zhvanetsky

– این ایده به طور تصادفی مطرح شد. این بلوار ادامه بلوار Primorsky است ، بعد از پل Teschiny به آن بلوار Komsomolsky گفته شد. در سال 1995 ، 170 خیابان را تغییر نام دادم و 130 خیابان نام تاریخی خود را برگرداندند. و کومسومولسکی به بلوار هنر تبدیل شد.

و در سال 2009 ژوانتسکی 75 ساله شد. و اگرچه روز تولد او در 6 مارس است ، او فقط در 5 آوریل با یک کنسرت وارد اودسا شد. دو ساعت قبل از کنسرت ، من تصمیم گرفتم که همه معاونین شورای شهر (63 نفر آنها) را برای جلسه ویژه ای جمع کنم ، در آن جلسه قرار بود در مورد چه جایزه ای به افتخار شهروند اودسای معروف خود بپردازم. او یک نویسنده ، مجری مشهور است ، تئاتر را کارگردانی کرد ، به نظر می رسد ، هنوز هم می توانید برای او جایزه ای در نظر بگیرید؟ علاوه بر این ، او قبلاً عنوان “شهروند افتخاری اودسا” را داشت. اما مسئله این است که از نظر قانونی الزام آور نبود.

– چرا؟ آیا می گویید میخال میخالیچ یک شهروند افتخاری غیرقانونی بود؟

– واقعیت این است که در سال 1991 ، مقامات حکم عنوان “شهروند افتخاری اودسا” را لغو کردند ، اما مورد جدید را قبول نکردند. شهردار قبلی در سال 1994 حتی به مسکو پرواز کرد و کاغذی را به ژوانتسکی تحویل داد که وی یک شهروند افتخاری اودسا است ، اما از آنجا که این قانون توسط این قانون پشتیبانی نمی شود ، این روزنامه قدرت قانونی نداشت و معنی آن چیزی نبود – داستان و نه چیز دیگر. و وقتی مشخص شد ، نمایندگان را جمع کردم و آنها موضع جدیدی را اتخاذ کردند. بنابراین میخائیل ژوانتسکی از نظر قانونی شهروند افتخاری اودسا شد.

– شهروند افتخاری – آیا فقط خوب به نظر می رسد یا این عنوان پاداش های مادی می گیرد؟

– بله ، آنها به یک آپارتمان و یک ماشین اعتماد کردند. ژوانتسکی یک آپارتمان دریافت کرد. و او حق داشت فقط یکی از اوکراینی ها را بدست آورد – “Zaporozhets”. سپس میخال میخالیچ خانه ای ساخت ، به اندازه کافی بزرگ و نه چندان دور از دریا. من آنجا بوده ام و بیش از یک بار ، او مرا به خرچنگ دریایی دعوت کرده است. آیا می دانید او بهترین خرچنگ را پخته است؟ خودش اجازه نداد کسی آشپزی کند. به طور کلی ، این روش در اودسا خاص در نظر گرفته می شود ، و ما چنین متخصصان کمی داریم. ژوانتسکی معتقد بود که او در تهیه ماهی خرچنگ طرفدار است. و ما با او مشاجره نکردیم.

– در طول زندگی او ، بلوار به نام او نامگذاری شد ، اگرچه تا آنجا که من می دانم ، این بلوار کوچک است. چگونه نویسنده چنین ژست گسترده ای را از سوی مسئولان پذیرفت؟ واکنش او چه بود؟

– در سال 2009 او به اودسا آمد. کنسرت وی در سالن اپرا برگزار شد. در واقع ، یک ساعت قبل از کنسرت ، تصمیم گرفتیم نام بلوار کومسومولسکی را تغییر دهیم و حتی موفق به ایجاد یک نشانه شدیم. بعد از اینکه میشال میخالیچ اجرای خود را به پایان رساند ، من روی صحنه رفتم و اعلام کردم که از این پس ، بلوار کومسومولسکی در اودسا ، بلوار ژوانتسکی نامیده می شود ، و تابلویی را به او تحویل دادم. میشال میخالیچ سپس گفت: “این مهمترین جایزه برای من است. آنها ستاره قهرمان را در تابوت قرار می دهند و بلوار برای همیشه لطفا برای همه! ” و بعد از کنسرت یک جعبه ودکا در خیابان بیرون آورد و با همه رهگذران معالجه کرد.

– هزینه ودکا چه کسی بود؟

– البته ودکا با هزینه خود.

– Iosif Raikhelgauz ، همچنین اهل اودسا ، به من گفت كه ژوانتسكی از شما درخواستی داشته است تا به دلیل تغییر نام در بلوار ، ساكنان این منطقه خرد مشكلی در تمدید ثبت نام خود نداشته باشند.

– و هیچ مشکلی وجود نداشت ، زیرا در بلوار خانه ای وجود نداشت – فقط در سمت چپ سه خانه در خیابان های عمود وجود داشت ، و این کار ما را آسان تر کرد.

ما سالها با ژوانتسکی ارتباط برقرار کردیم ، حال خوبی داشتیم. در دهه 90 ، زمانی که من رئیس شورای منطقه اوکتیابرسکی بودم (این منطقه مرکزی است که شامل Deribasovskaya ، بلوار پریمورسکی و خیابان های دیگر شهر است) ، او اغلب به ما وارد می شد. او به گفتگو رفت ، دوستانی داشت ، برخی از آنها به تجارت مشغول بودند و او همیشه از همه درخواست می كرد. در سالهای اخیر ملاقات نکرده ام. اما ما تولد یکدیگر را تبریک گفتیم ، تلفنی صحبت کردیم.

همچنین نگاه کنید به: “ناشناخته ژوانتسکی: برادرزاده آرکادی رایکین درباره جوانی طنزپرداز صحبت کرد”