این ویروس شناس گفت که این امر بر روی آلودگی مجدد ویروس کرونا ویروس

تأثیر دارد

ویروس شناس گفت چه عواملی باعث عفونت مجدد با ویروس کرونا می شود 5 نوامبر 2020 ، 08:26

اوستا Tj | 05.11.2020 | آناتولی آلتستاین ، ویروس شناس ، استاد مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گاماله ، گفت که وی بر عفونت مجدد با ویروس کرونا تأثیر می گذارد.

به گفته وی ، احتمال عفونت مجدد از طریق اولین پاسخ ایمنی بدن ، براساس اولین پاسخ ایمنی ، می تواند از قبل ارزیابی شود.

“آلتشتین گفت:” اگر در طی اولین عفونت با عفونت ، ایمنی بدن بسیار ضعیف باشد و این ممکن است به صورت بدون علامت باشد ، پس فرد می تواند دوباره بیمار شود.

این ویروس شناس تأکید کرد که محافظت اصلی در برابر ویروس کرونا ، ایمنی طبیعی فرد است. بعد از اولین عفونت ، بدن می تواند سد بین خود و COVID-19 را تقویت کند ، اما همیشه اینطور نیست.
وی هشدار داد: “حتی چنین عفونت مجدد ممکن است ، هرچند نادر ، اما شدیدتر از اولین مورد باشد.”

آلتشتاین افزود که این مسئله به خوبی درک نشده است. با این حال ، وی از افرادی که قبلاً بیمار بوده اند می خواهد با احتیاط رفتار کنند و اقدامات احتیاط آمیز را با دیگران برابر کنند.

پیش از این معلوم شد که گرفتگی گوش از جمله علائم عفونت ویروس کرونا است. این را ناتالیا پسنیچنایا ، معاون کار بالینی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی روسپوتربنادزور بیان کرد.

این متخصص به مطالعه ای که در ترکیه انجام شده است اشاره کرد. دانشمندان علائم 172 بیمار مبتلا به COVID-19 را تجزیه و تحلیل کردند و چنین علامتی را در 31 نفر (18 درصد) یافتند. در همان زمان ، حدود 12 درصد از بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری ، گرفتگی گوش را مشاهده کردند.

طبق Pshenichnaya ، این علامت می تواند با ARVI نیز بروز کند. اگر گرفتگی ظرف چند روز ادامه پیدا نکرد و درد در گوش ظاهر شد ، باید سریعاً با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

پزشک ارشد بهداشت سابق روسیه ، گنادی اونیشچنکو معاون دومای ایالتی روسیه گفت که “بدون توجه” می توانید در ساعت های عجله در مترو به ویروس کرونا آلوده شوید. او از شما می خواهد که همیشه در وسایل حمل و نقل عمومی ماسک بزنید.

اونیشچنکو در مورد لزوم کنار گذاشتن آسانسور به نفع پله گفت ، اگر تعداد طبقات خانه اجازه این کار را بدهد ، زیرا در این حالت خطر عفونت به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

“مکان خطرناک دیگر آپارتمان های مشترک است که متأسفانه هنوز هم آن را داریم. آشپزخانه ها تهدید ویژه ای برای آنها به حساب می آیند ، جایی که مردم دائماً در رفت و آمد هستند ، همانطور که جوانان می گویند. ”

این متخصص اضافه كرد كه پله برقی و واگن های قطارهای قدیمی كه سیستم تهویه اتوماتیک در آنها وجود ندارد نیز می توانند در تعداد نقاط پر خطر قرار بگیرند.

میخائیل لبدف ، متخصص برجسته در مرکز تشخیص مولکولی م Instituteسسه تحقیقات اپیدمیولوژی مرکزی روسپوتربنادزور ، تأیید کرد که هنگام مسافرت در آسانسور ، خطر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد ، اگر شخص بیمار قبلاً از آن عبور کرده باشد.