دارندگان کارت پلاستیک در ازبکستان توسط کلاهبرداران مورد حمله قرار می گیرند

کلاهبرداران به دارندگان کارت های پلاستیکی در ازبکستان حمله می کنند 12 نوامبر 2020 ساعت 11:14 صبح

اوستا Tj | 12.11.2020 | در ازبکستان ، موارد بیشتری از برداشت کلاهبرداران از کارت های پلاستیکی شهروندان توسط کلاهبرداران وجود دارد.

“در طول روز گذشته ، چندین کاربر با درخواست پشتیبانی ما تماس گرفته اند و درخواست کمک می کنند: وجوه از کارت های آنها برداشت شد و خود را به عنوان خریدار نشان دادند. ما به شما خواهیم گفت که چگونه در طعمه کلاهبرداران قرار نگیرید و وجوه خود را تأمین کنید. “- اشاره شده در شرکت Payme.

چطور بود؟

کاربر آگهی فروش کالا را در olx.uz منتشر کرد. شخصی با لباس مبدل به خریدار به او نزدیک شد ، اما در واقع او چنین نیست.

پس از ارسال پیامک به کاربر در تلگرام ، “خریدار” پرسید آیا می تواند کالا را از طریق سرویس تحویل فارگو ارسال کند؟ پس از پاسخ مثبت ، “خریدار” برای کاربر ما پیوندی به سایت جعلی ارسال کرده است.

کاربر پیوند را دنبال کرده ، ثبت نام کرده و پیامکی با کد تأیید به شماره خود دریافت کرده است. با ورود به سایت ، اولین اشتباه را مرتکب شد – دسترسی به کارت خود را در یک سایت مشکوک فراهم کرد.

او پیامی را از طریق سرویس پشتیبانی با محتوای زیر در سایت دریافت کرد:

“حداقل مبلغ موجود در حساب شما باید 500000 سوئد باشد”.

او مانده کارت خود را دوباره پر کرد و بدین ترتیب مرتکب اشتباه دوم شد. پس از مدتی وجوه از کارت وی خارج شد و نامه نگاری در تلگرام با شخصی که وانمود می کرد خریدار است حذف شد.

چگونه با این وضعیت کنار بیاییم؟

اول از همه ، به یاد داشته باشید که به هیچ وجه نباید داده ها را در سایت های غیر رسمی وارد کنید. اگر از اصالت سایت ارائه دهنده مطمئن نیستید ، حتی نباید کد تأیید را وارد کنید.

شماره کارت ، تاریخ انقضا و CCV / CVV خود را از پشت کارت برای غریبه ها ارسال نکنید. به یاد داشته باشید که بدون این داده ها ، وجوه کارت شما قابل پرداخت نیست.

اگر وجهی بدهکار شد چه باید کرد؟

با پشتیبانی Payme تماس بگیرید – ما سعی خواهیم کرد به شما کمک کنیم و بهترین تلاش خود را خواهیم کرد.

همچنین می توانید با وزارت امور داخلی یا بانکی که کارت را صادر کرده است تماس بگیرید.