مقامات ترکیه جریمه های سنگینی را به شبکه های اجتماعی محبوب

اعمال کرده اند

مقامات ترکیه جریمه های سنگینی را به شبکه های اجتماعی محبوب اعمال کرده اند 5 نوامبر 2020 ساعت 15:18

اوستا Tj | 05.11.2020 | مقامات ترکیه 10 میلیون لیره (حدود 1.1 میلیون دلار) جریمه به شبکه های اجتماعی معروف اعمال کرده اند. رسانه های خارجی در این باره می نویسند.

از زمان لازم الاجرا شدن قانون جدید ترکیه برای تشدید مقررات مربوط به رسانه های اجتماعی ، جریمه های جدی برای شرکت هایی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، پریسکوپ ، یوتیوب و TikTok اعمال شده است.

همانطور که در روز چهارشنبه ، 4 نوامبر ، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه ، عمر فاتح سایان گزارش شد ، هر یک از شبکه های اجتماعی به دلیل نام بردن از نماینده محلی خود در زمان تعیین شده ، 10 میلیون لیره (حدود 1 میلیون یورو) جریمه شدند. p>

پارلمان ترکیه در اواخر ماه ژوئیه قانونی تصویب کرد که کنترل شبکه های اجتماعی را تقویت می کند – اگر بیش از 1 میلیون کاربر روزانه به آنها در ترکیه مراجعه کنند ، پس آنها باید یک شعبه محلی را باز کنند و نماینده ای را تعیین کنند که تابعیت ترکیه را داشته باشد. اگر این شرط برآورده نشود ، بازدید از شبکه های اجتماعی مشهور می تواند 95 درصد از نظر دادگاه محدود شود.

این قانون همچنین سیستم عامل ها را موظف می کند تا ظرف 48 ساعت به درخواست های حذف یا مسدود کردن محتوا پاسخ دهند

سازمان حقوق بشر گزارشگران بدون مرز قبلاً اقدامات آنکارا رسمی را محکوم کرده و با اشاره به اینکه رسانه های اجتماعی “آخرین پناهگاه روزنامه نگاری انتقادی در ترکیه” است. فعالان حقوق بشر این لایحه را تنها پاسخ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور “ضعیف شده سیاسی” ترکیه به انتقادات شدید در اینترنت دانستند. براساس گزارشگران بدون مرز ، 37 میلیون نفر در ترکیه از فیس بوک و 16 میلیون نفر از توییتر استفاده می کنند.

فیس بوک قبلاً اعلام کرده بود که از تصمیم آنکارا پیروی نمی کند.