محدودیت های احتمالی Rospotrebnadzor برای سالن های نمایش شوک ایجاد کرد: اطلاعات شخصی مورد نیاز است

کمتر از دو ماه از تعطیلات طولانی تئاتر می گذرد ، مانند یک صندلی شطرنج که قرار است با بسته جدیدی از اقدامات محدود Rospotrebnadzor تکمیل شود. مقامات در حال برنامه ریزی برای بستن سالن های نمایش برای شهروندان بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های مزمن هستند که به دلیل ویروس کرونا در گروه “گروه خطر” قرار گرفتند. علاوه بر این ، بینندگان باید فرم خاصی را پر کنند: نام و تاریخ تولد شخصی که در این رویداد شرکت می کند و همچنین اطلاعات گذرنامه وی برای تأیید سن – خرید برای افراد بالای 65 سال امکان پذیر نخواهد بود. خریدار باید با پردازش اطلاعات شخصی موافقت کند ، که طبق روش Rospotrebnadzor ، اپراتور بلیط باید به مقامات اجرایی مسکو و سازمان های تابعه آنها منتقل شود.

دقیقاً مشخص نیست که این در عمل چگونه کار خواهد کرد. اما ما از نمایندگان تئاترهای مسکو درمورد اینکه برای چه چیزی آماده شویم و چه عواقبی را انتظار داشته باشیم ،

دیمیتری برتمن ، مدیر هنری و کارگردان تئاتر هلیکون-اپرا:

– ما هنوز منتظر جلسه دوشنبه هستیم. تاکنون این اقدامات فقط در برنامه ها وجود دارد. و امیدوارم که آنها به عنوان برنامه باقی بمانند. این فقط در مورد سلامت مخاطب نیست ، بلکه همچنین در مورد اطلاعات شخصی است که آنها هنگام خرید باید ارائه دهند. من در حال حاضر یک پرسشنامه برای پر کردن دارم. در آنجا – اطلاعات گذرنامه ، تلفن همراه ، ایمیل ، TIN. به طور خلاصه ، هر آنچه شما نیاز دارید. ظاهراً لازم است که در مورد بیماری های مزمن در همان مکان بنویسید. من اصلاً نمی فهمم مردم چگونه بلیط می خرند. باید از آنها به طور قانونی محافظت شود. همه ما درک می کنیم که داده های شخصی یک داستان بسیار خطرناک است.

ما همچنین خواهیم فهمید که این کار از نظر فنی چگونه انجام می شود. شاید برخی از نرم افزارها برای ما نصب شوند. به طور کلی ، حدود 40٪ تماشاگران این سن ، اگر بیشتر نباشند ، به “هلیکون-اپرا” می روند. خوشبختانه ، این تاثیری بر گروه نخواهد گذاشت ، حتی اگر چنین محدودیت سنی بیشتر گسترش یابد. ما یک تیم نسبتاً جوان داریم. از این نظر ما خوشحال هستیم. اما فکر می کنم این مسئله برای تئاترهای نمایشی که دارای ستاره هایی هستند که در رده سنی قرار نمی گیرند ، مشکلی خواهد بود. و این در حال حاضر منجر به سقوط رپرتوار خواهد شد. اگر در تئاترهای موسیقی آنها تمام وقت در یک سیستم انتخابی متعدد کار کنند ، در تئاتر درام نمایش هایی برای هنرمندان خاص روی صحنه می رود. بنابراین می توان برجسته ترین اجراها را از کارنامه حذف کرد.

یک نکته دیگر نیز وجود دارد که به دلایلی مورد بحث قرار نگرفته است. چرا ثبت نامی از افرادی که قبلاً بیمار یا واکسینه شده اند ایجاد نمی شود؟ چرا آنها باید با تعداد زیادی آنتی بادی در خانه بمانند؟ ..

آنا گروگل ، کارگردان تئاتر “مدرسه نمایشنامه معاصر”:

– این همه برای من عجیب است. به نظر من چنین محدودیت هایی نباید وجود داشته باشد: 64.5 امکان پذیر است و 65 امکان پذیر نیست. به نظر من مردم باید براساس توانایی ها و ملاحظات امنیتی خودشان تصمیم بگیرند. اگر کسی احساس خوبی نداشته باشد ، حال خوبی نداشته باشد ، به تئاتر نمی رود اما در این زمان از خودش مراقبت می کند. منصفانه نیست وقتی که شما 65 ساله از 30 ساله سرحال باشید اما نمی توانید بلیط بخرید. تقریباً 30٪ بینندگان ما در این گروه قرار می گیرند: مخاطبان باهوش و بزرگسال به مدرسه نمایش مدرن می روند. اگر برنامه های Rospotrebnadzor اجرایی شود ، ما بلیط های دارای گذرنامه را می فروشیم.

تا آنجا که من می دانم ، این محدودیت ها برای گروه اعمال نمی شود. به عنوان مثال ، در تئاتر ما بیش از 65 هنرمند وجود دارد ، از جمله خود مدیر هنری. و همچنین ایرینا آلفرووا ، النا ساناوا ، ولادیمیر کاچان ، ولادیمیر شولگا ، تاتیانا واسیلیوا. این دقیقاً هنرمندانی هستند که از این مجموعه حمایت می کنند.