WHO از جهان می خواهد که برای همه گیری جدید

WHO از جهان می خواهد تا برای همه گیری جدید آماده شود 9 نوامبر 2020 ساعت 15:37

Avesta.Tj | 09.11.2020 | سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که بشریت باید برای همه گیری جدید آماده شود ، گزارش TASS. وی این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات اصلی برای بحث و گفتگو در راه اندازی مجدد کنفرانس تلفنی روز دوشنبه هفتاد و سومین مجمع سالانه جهانی بهداشت (9 تا 14 نوامبر) می بیند.

همانطور که WHO در بیانیه ای که پیش از برگزاری این نشست در ژنو منتشر شد ، یادآوری می کند ، جامعه جهانی باید “اکنون برای همه گیری جدید آماده شود”. این سازمان خاطرنشان كرد: “ما در طول سال گذشته مشاهده كرده ایم كه كشورهایی با زیرساخت های بهداشتی قوی مربوط به آمادگی در موارد اضطراری توانسته اند به سرعت برای مهار و كنترل شیوع ویروس SARS-CoV-2 اقدام كنند.”

در هفتاد و سومین مجمع ، كه اولین قسمت آن در 18 تا 19 مه در ژنو برگزار شد ، برنامه ریزی شده است كه قطعنامه “در مورد تقویت آمادگی برای شرایط اضطراری در مراقبت های بهداشتی” تصویب شود. پیش نویس هفت صفحه انگلیسی زبان از کشورها می خواهد “در بالاترین سطح سیاسی اولویت را داشته باشند” تا آمادگی بهتر برای موارد اضطراری را داشته باشند. همچنین به ضرورت اطمینان از “پاداش کافی” برای متخصصان بهداشت ، اهمیت آموزش پرسنل بهداشتی و “تقویت نقش کارکنان بهداشت محلی” اشاره شده است. طبق WHO ، لازم است “اطمینان حاصل شود که همه کشورها برای تشخیص و پاسخ به COVID-19 و سایر بیماریهای عفونی خطرناک از تجهیزات بهتری برخوردار هستند.”

WHO از این واقعیت ناشی می شود که جامعه جهانی قادر است COVID-19 را از طریق قدرت علم و همبستگی شکست دهد. در بیانیه آمده است ، اگرچه بیماری همه گیر ویروس کرونا یک بحران جهانی است ، “بسیاری از ایالت ها و شهرها با استفاده از یک رویکرد جامع و مبتنی بر شواهد ، با موفقیت از انتقال و کنترل جلوگیری کرده اند.” WHO در این زمینه یادآوری کرد که جهان پیرامون “طرحی برای تسریع در تولید واکسن ، تشخیص و درمان” متحد شده است.

بر اساس WHO ، این مجمع قصد دارد تا تأیید کند که جامعه جهانی در مورد موضوعات مهم بهداشتی ، از جمله ایمن سازی ، بهبود سلامت سالمندان و مبارزه با سل و آنفلوانزا ، عقب نشینی نخواهد کرد. در این مجمع یک برنامه 10 ساله برای مبارزه با بیماریهای “فراموش شده” گرمسیری و همچنین مشکل مننژیت ، صرع و سایر اختلالات عصبی ، مسائل تغذیه ای برای کودکان و مادران مورد بحث قرار خواهد گرفت.