توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در دوشنبه

مسائل مربوط به توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در دوشنبه مورد بحث قرار گرفت 16 اکتبر 2020 09:27

17 Avesta.Tj | 10/16/2020 | دومین جلسه بین دوره ای شورای مشورتی در مورد بهبود فضای سرمایه گذاری تحت ریاست جمهوری تاجیکستان تحت رهبری معاون اول نخست وزیر جمهوری تاجیکستان داولتالی گفت.

به گفته مرکز مطبوعاتی کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت املاک کشور ، در این جلسه اعضای شورای مشورتی ، روسا و مقامات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکای توسعه و مهمانان دعوت شده حضور داشتند.

شرکت کنندگان در جلسه تهیه پیش نویس تجزیه و تحلیل و توصیه هایی برای بهبود فضای سرمایه گذاری در زمینه فناوری های اطلاعات و ارتباطات را مورد بحث قرار دادند و همچنین وضعیت فعلی صنعت را تجزیه و تحلیل کردند و فرصت های جدیدی را برای افزایش ظرفیت تولید شناسایی کردند.

دولتعلی سعید خاطرنشان کرد که توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و انتقال به اقتصاد دیجیتال یکی از موضوعات مهم سیاست اقتصادی کشور است و استفاده گسترده از آن در شیوع کنونی همه گیر ویروس کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در چارچوب هدف چهارم استراتژیک – صنعتی شدن سریع کشور ، مطالعه وضعیت فعلی صنعت و شناسایی فرصت های جدید برای افزایش ظرفیت صنعت ، از جمله صنعت سبک ، تولید مصالح ساختمانی ، فرآوری کشاورزی ، معدن ، و بر این اساس توسعه تولید ملی از موارد مهم محسوب می شود .

در پایان جلسه ، با توجه به نظرات و پیشنهادات ، به ساختارهای مسئول دستورالعمل های مناسبی داده شد ، گزارش گاسکومینوست.