WF اقدامات ضد بحران دولت تاجیکستان

را ارزیابی کرد

WF اقدامات ضد بحران دولت تاجیکستان را ارزیابی کرد 29 اکتبر 2020 ، ساعت 17:00

اوستا Tj | 10/29/2020 | وزیر توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان زاوکی زاوکی زودا دیروز یک کنفرانس ویدیویی با رئیس ماموریت صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) در جمهوری تاجیکستان ، خانم پادامزا خاندلوال برگزار کرد.

به گفته مرکز مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی ، طرفین در مورد روند اقتصاد جهانی ، نتایج شاخص های کلان اقتصادی 9 ماهه سال 2020 ، تأثیر خطرات داخلی و خارجی بر اقتصاد کشور ، به ویژه گسترش همه گیر ویروس کرونا در جهان بحث کردند.

طرفین همچنین در مورد اصلاحات اقتصادی و اقدامات ضد بحران دولت جمهوری تاجیکستان و همچنین تقویت زمینه های همکاری دو جانبه گفتگو کردند.

خاطرنشان شد که ، علیرغم اقدامات لازم ، تأثیر همه گیری ویروس کرونا در جهان بر توسعه بخشهای اقتصاد ملی ، به ویژه در حوزه های مالی ، تجاری و خدمات ، از جمله حمل و نقل بار و مسافر ، احساس می شود.

در نتیجه ، در 9 ماه سال 2020 ، رشد اقتصادی کشور به 4.2٪ رسیده است که 3 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

در عین حال ، باید توجه داشت که در صورت اجرای به موقع اقدامات ضد بحران ، رشد اقتصاد ملی برای 9 ماه سال 2020 ، طبق محاسبات ، می تواند تقریبا 1.2٪ به جای 4.2٪ واقعی باشد.

صندوق بین المللی پول اقدامات ضد بحران انجام شده توسط دولت جمهوری تاجیکستان برای جلوگیری از شیوع COVID-19 را در مقایسه با سایر کشورها موثر و کارآمد توصیف کرد.

در این راستا ، صندوق بین المللی پول ، بر اساس نتایج توسعه اقتصادی-اجتماعی جمهوری ، پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی تاجیکستان در سال 2020 اصلاح کرد و آن را در برابر کاهش قبلی 2 درصدی به 1٪ افزایش داد.