یک پلنگ برفی ماده از تاجیکستان که در یکی از ذخایر روسیه آزاد شد فرزندان

به دنیا آورد -image-inserted “>

را به دنیا آورد.

یک پلنگ برفی ماده از تاجیکستان که در یک ذخیره گاه طبیعی روسیه رها شد ، فرزندان به دنیا آورد 19 اکتبر 2020 ، ساعت 14:31

Avesta.Tj | 19.10.2020 | گزارش TASS به نقل از النا شیکالووا ، معاون ذخیره ، ماده پلنگ برفی کتاب قرمز ، یک جفت از آن در ذخیره گاه طبیعی سایانو-شوشنسکی در جنوب قلمرو کراسنویارسک به وجود آمد ، فرزندان به دنیا آورد.

در روسیه ، پویایی کاهش تعداد پلنگ های برفی در دامنه آن مشخص شده است ، به عنوان مثال ، فقط یک پلنگ برفی در ذخیره گاه طبیعی Sayano-Shushensky در سال 2016-2017 ثبت شده است. در سال 2018 ، برنامه ای برای بازیابی جمعیت گونه ها آغاز شد. یک سال پیش ، یک جفت پلنگ برفی از تاجیکستان به این ذخیرهگاه آورده شد ، جایی که یک پلنگ به نام ایچیتاندر زندگی می کرد. موفقیت این پروژه به ظاهر فرزندان در حیوانات بستگی داشت.

“تصاویر منتظر یک پلنگ برفی ماده با دو بچه گربه دریافت شده است. حیوانات هنگام بررسی منطقه وارد لنز شدند. اکنون کارمندان دپارتمان علمی برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد زن و فرزندانش ، ترتیب ضبط عکس های خودکار را تنظیم می کنند. فقط با کمک تحقیقات ژنتیکی می توان تشخیص داد که چه کسی پدر بچه گربه ها است. ”

مرد مذکور که از تاجیکستان آورده شده بود ، در پایان دسامبر 2018 آزاد شد و زن در مارس 2019 آزاد شد. هر دو نفر تحت آزمایش دامپزشکی و قرار گرفتن در معرض قرنطینه در پارک گیاهان و جانوران کراسنویارسک “Roev Ruchey” قرار گرفتند ، مرحله سازگاری در یک مجموعه قفس در فضای باز در قلمرو ذخیره انجام شد. حرکت حیوانات با استفاده از شبکه دوربینهای اتوماتیک کنترل می شود. در پایان سال گذشته ، مشخص شد که ایچتیاندر ساکن قدیمی منطقه ارضی خود را با یک زن در قسمت مرکزی گروه گروه بندی مشترک می کند و نر را که از تاجیکستان به قسمت جنوبی آورده شده است ، آواره می کند.

در پایان سال 2019 گزارش شد که حداقل 65 پلنگ برفی در روسیه باقی مانده است که 2٪ از جمعیت جهانی است. امکان تعیین تعداد دقیق وجود ندارد ، زیرا آنها در مناطق کوهستانی دورافتاده زندگی می کنند. در روسیه ، تنها 70٪ از زیستگاههای پلنگ برفی بررسی شده است. این گونه یکی از کمترین موارد مورد مطالعه در میان گربه های بزرگ است.