موسسه دولتی “توسعه و ارتقا کارآفرینی در تاجیکستان” در دوشنبه

افتتاح شد

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / موسسه دولتی “توسعه و ارتقا کارآفرینی در تاجیکستان” در دوشنبه

افتتاح شد

موسسه دولتی “توسعه و ارتقاotion کارآفرینی در تاجیکستان” در دوشنبه افتتاح شد 15 سپتامبر 2020 15:49

08 Avesta.Tj | 09/15/2020 | دولت تاجیکستان حمایت از کارآفرینی و ایجاد فضای مناسب اقتصادی را به عنوان یکی از اولویت های استراتژی توسعه ملی جمهوری تاجیکستان برای دوره تا سال 2030 اعلام کرده است.

دفتر آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) در تاجیکستان همچنین شرکت های کوچک و متوسط ​​(SME) را به عنوان نیروی محرکه توسعه اقتصاد تاجیکستان می داند.

بنابراین ، به منظور کمک به تلاش های دولت برای توسعه بخش خصوصی ، JICA ، همراه با کمیته دولتی سرمایه گذاری و مدیریت املاک دولتی جمهوری تاجیکستان (SCIUGI) ، اخیراً پروژه جوجه کشی مشاغل را آغاز کرده اند.

این طرح دو ساله با هدف ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان ، زنان ، مهاجران و شرکت های نوپا (کارآفرینان ایجاد شرکت های جدید) در 8 منطقه (اشت ، هامادونی ، خوروسون ، کانیبادام ، کولیاب ، رشت ، وحدت و Vose) از طریق یک سری تجارت آموزش و مشاوره متمرکز ، و همچنین از طریق ساده سازی روش های اداری عمومی مربوطه.

به نقل از JICA تاجیکستان ، این رویدادها با یک برنامه کمک هزینه کوچک برای هدف قرار دادن مهاجران به منظور کاهش اثرات سوverse همه گیر COVID در تاجیکستان دنبال می شود.

علاوه بر این ، این پروژه ظرفیت نهادی و فنی شریک محلی خود (موسسه دولتی “توسعه و ارتقا of کارآفرینی در تاجیکستان” (GU RPPT)) را تقویت می کند تا بتواند خدمات بهتر و کارآمدتری به SME ها ارائه دهد.

در مراسم افتتاحیه رسمی مitutionسسه دولتی “توسعه و ارتقا کارآفرینی در تاجیکستان” (GU RPPT) ، که در 15 سپتامبر سال 2020 در دوشنبه برگزار شد ، آقای هیدکی تانابه ، رئیس دفتر نماینده JICA در تاجیکستان ، موارد زیر را بیان کرد: “همراه با دولت تاجیکستان JICA همچنان به دنبال فرصت های جدید برای هم افزایی تلاش ها برای ایجاد مشاغل جدید بیشتر در مناطق روستایی و بهبود کارایی شرکت های کوچک و متوسط ​​در کشور خواهد بود. ما بسیار امیدواریم که GU RPPT ، به عنوان شریک پروژه جوجه کشی تجاری با بودجه JICA ، نقش تعیین کننده ای در این روند داشته باشد. “

مجموع سبد سرمایه گذاری JICA در تاجیکستان در تمام بخش ها شامل 41 پروژه به ارزش بیش از 401.4 میلیون دلار (83.7 میلیون برای پروژه های همکاری فنی و 317.7 میلیون دلار برای پروژه های کمک مالی) شامل 12 پروژه در حال انجام است.