“مزایای محصولات مالی تجارت بین المللی” ارائه شده در دوشنبه

مزایای محصولات مالی تجارت بین الملل ارائه شده در دوشنبه 27 اکتبر 2020 ، ساعت 13:10

A vesta.Tj | 10/27/2020 | بیش از 500 نماینده بخش بانکی تاجیکستان در ارائه آنلاین “مزایای محصولات مالی تجارت بین المللی” که توسط بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) با حمایت اتحادیه اروپا و با کمک بانک ملی جمهوری تاجیکستان (NBT) تحت برنامه اجرا شد ، شرکت کردند. تسهیل تجارت EBRD (TFP).

به گفته دفتر EBRD در تاجیکستان ، این رویداد که کارمندان NBT و همچنین نمایندگان کلیه بانک های تجاری در تاجیکستان حضور داشتند ، در تاریخ 27 اکتبر سال 2020 برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد محبوب کردن TFP در بین م institutionsسسات بانکی کشور ، ارتقا the صلاحیت متخصصان بخش مالی مربوط به سرویس دهی به موضوعات فعالیت اقتصادی خارجی تاجیکستان بود.

سخنران این رویداد یک مشاور مستقل از اوکراین ، ویتالی کیسلنکو بود که تجربه عملی در بزرگترین بانک های اوکراین ، از جمله گروه های بانکی بین المللی Raiffeisen Bank International ، BNP-Paribas و ABH Holding (“گروه آلفا”) را دارد.

به عنوان بخشی از این رویداد ، پیش بینی شریک TFP اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) در مورد تأثیر همه گیری COVID-19 در بازار مالی تجارت جهانی اعلام شد. بنابراین ، در سال 2020 ، ICC و WTO پیش بینی می کنند که کاهش قابل توجهی در جریان تجارت داشته باشد ، زیرا همه گیری Covid-19 به کاهش حجم تجارت از 10٪ به 30٪ در سراسر جهان کمک می کند. با این حال پیش بینی می شود حجم تجارت جهانی به 24 تریلیون دلار برسد. دلار آمریکا در سال 2026. برای مقایسه ، در سال 2019 حجم تجارت جهانی 18.1 تریلیون بود. دلار.

همچنین ، شرکت کنندگان در این رویداد اطلاعاتی در مورد روش های پرداخت در تجارت بین المللی و نقش معاملات اسنادی دریافت کردند. بانکداران تاجیکی با گزینه های تأمین مالی شکاف های نقدی نهادهای اقتصادی خارجی با استفاده از ابزارهای مالی تجارت بین المللی آشنا شدند. آنها توانستند این ابزارهای مالی را از نظر ریسک و هزینه با وام های سنتی مقایسه کنند و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر را دریافت کردند.

برنامه تسهیل تجارت EBRD (TFP) با هدف تحریک تجارت خارجی با و بین اروپای مرکزی و شرقی و کشورهای مشترک المنافع (CIS) انجام می شود.

بر اساس این برنامه ، از سال 1999 ، EBRD خطرات سیاسی و تجاری را در معاملات اسنادی بین المللی تضمین شده توسط بانک های عضو TFP در 36 کشور از کشورهای EBRD تضمین می کند ، و همچنین سرمایه تجاری هدفمند ، از جمله فاکتورینگ را برای آنها فراهم می کند.

تاجیکستان یکی از اعضای EBRD است. از زمان تأسیس آن در کشور در سال 1992 ، EBRD حدود 900 میلیون دلار در 135 پروژه در تمام بخشهای اقتصاد تاجیکستان سرمایه گذاری کرده است.