چین سه منطقه آزاد تجاری آزاد ایجاد می کند


چین سه منطقه تجارت آزاد جدید ایجاد می کند 22 سپتامبر 2020 ، ساعت 17:00

12 Avesta.Tj | 09/22/2020 | شورای ایالتی جمهوری خلق چین به ترتیب یک طرح جامع برای ایجاد سه منطقه آزمایشی آزاد آزمایشی (FTZ) به ترتیب در استانهای پکن ، هونان و آنهویی منتشر کرد. این به عنوان گامی دیگر در جهت گسترش گشودگی کشور در سطح بالا تلقی می شود.

به گفته رنمین ریبائو ، این طرح اولویت های توسعه هر یک از این FTZ ها را مشخص می کند و آزادی بیشتری برای اصلاح در اختیار آنها قرار می دهد ، به طوری که آنها می توانند جستجوی عمیق روشهای متفاوت برای گسترش باز بودن را انجام دهند.

در راستای این طرح ، FTZ پکن بر ایجاد ساخت یک مرکز تحقیقاتی و نوآوری با تأثیر جهانی تمرکز خواهد کرد. ساخت یک منطقه پیشرو برای گسترش باز بودن صنعت خدمات و یک منطقه آزمایشی برای اقتصاد دیجیتال در FTZ افزایش می یابد.

FTA پکن همچنین به عنوان بستری برای ارتقا سطح سطح بالا با هدف ارتقا the توسعه هماهنگ منطقه پکن-تیانجین-هبی خدمت خواهد کرد.

در همان زمان ، همانطور که در این طرح پیش بینی شده است ، این FTZ یک محیط کلاس بین المللی برای نوآوری و کارآفرینی ایجاد خواهد کرد ، تعدادی از اقدامات خاص برای به روزرسانی مدیریت تجارت خدمات و همچنین ایجاد بندرگاهی برای صنعت اطلاعات بین المللی و تجارت دیجیتال انجام خواهد شد. .

طبق این برنامه ، FTZ در استان هونان چین مرکزی نیروهای اصلی را به ایجاد یک خوشه در کلاس جهانی از صنایع تولیدی پیشرفته ، یک دالان تجارت و سرمایه گذاری بین المللی متصل می کند که کمربند اقتصادی رودخانه یانگ تسه را با منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-شیانگگانگ-آئومن و همچنین منطقه پیشرو برای همکاری اقتصادی و تجاری عمیق بین چین و آفریقا است.

یک FTA در استان آنهویی در شرق چین وظیفه ترویج ادغام عمیق تر نوآوری های علمی و فناوری را با توسعه بخش واقعی اقتصاد بر عهده خواهد گرفت. این کار گام های تقویت نقش آغازگر FTZ ها در علم و نوآوری را تسریع می کند و بر توسعه متمرکز تولید پیشرفته و صنایع استراتژیک نوظهور و همچنین توسعه یکپارچه در دلتای رودخانه یانگ تسه تمرکز خواهد کرد.

شورای دولتی جمهوری خلق چین همچنین طرحی را برای گسترش قلمرو FTZ در استان ژجیانگ در شرق چین منتشر کرد که بر اساس آن پایگاه برای توزیع منابع عظیم کالا ، که عمده آن نفت و گاز است ، در بخش گسترش یافته FTZ ، نوع جدیدی از مرکز تجارت بین المللی و بین المللی ایجاد می شود. مرکز حمل و نقل و تدارکات.

همچنین در این طرح یک منطقه مثال زدنی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و تجمع شرکتهای تولیدی پیشرفته ایجاد خواهد شد.