در اودسا ، آنها تصمیم گرفتند سومین بنای یادبود Zhvanetsky

– نمی توانم بگویم که اودسا این روزها شبیه خودش نیست (گرچه پرچم ها پایین آمده ، روبان های سیاه همه جا وجود دارد) ، اما مدت هاست که وجود دارد شبیه خودش نیست. داشتیم در بلوار پریمورسکی قدم می زدیم و اندوه عمومی احساس می شد. جشن سی امین سالگرد باشگاه جهانی ساکنان اودسا لغو شد – قرار بود در 7 نوامبر برگزار شود. مدیریت آن پیامی را منتشر كرد كه “این تعطیلات بدون ژوانتسكی نیست.”

اما همه غم و اندوه اکنون در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال خبرمایه من پر است – افراد عکس ارسال می کنند. مشهورترین کیف کیف ژوانتسکی روی صندلی است. این تصویر نیز در تاریخ 6 نوامبر گرفته شده است ، اما 13 سال پیش. همه می نویسند “دوران از بین رفته است”. به نظر می رسد این یک عبارت معمول است ، اما گویی مردم نمی توانند کلمات دیگری پیدا کنند – آنها بسیار مبهوت هستند. نقل قول های زیادی از او نقل شده است – در مورد عشق و اینکه شادی چیست.

– کدام پست تأثیرگذار است ، از دیگران به یاد ماندنی تر می ماند؟

– پست آندری استاونیتزر (ناشر آخرین کتاب میخائیل ژوانتسکی “دریا. دریا. آرکادیا”. – آقای) را به خاطر می آورم همه دیگران او حتی درباره امروز نوشت.

“چرا از مرگ می ترسیم؟

بزرگان همه درگذشتند – و هیچ! ..

با تشکر از آنها ، زندگی وجود دارد.

خوب ، اگر بالاخره به آن فکر کنید ، آنها مرده اند.

همه این را نوشتند ، آن را رها کردند و رفتند.

آنها از بین رفته اند.

و هیچ چیز … “

… و حالا او خودش رفته است. و در این مکان یک سیاه چاله وجود دارد. هیچ جایگزینی وجود ندارد. و ما همچنین یک تقویم با نقل قول های او داریم. نوامبر افتتاح شد: “قبلاً می ترسیدم فراموش شوم. اکنون می ترسم که ممکن است آنها مرا به یاد بیاورند. ” فراموش کردن؟ ژوانتسکی؟ شوخی خوبی است.

و همه البته آخرین کنسرت سال قبلش را در تئاتر سبز به یاد می آورند. خیلی ذهنی ، شادی آور بود. از نظر ما ژوانتسکی شخصیتی شاخص است. اکنون گشت و گذارهایی در خانه Staroportofrankovskaya ، 113 ، جایی که وی متولد و بزرگ شده است انجام خواهد شد. آنها قول می دهند که یک بنای یادبود در آنجا برپا کنند – بنای دیگری در اودسا.

– تاتیانا ، آیا اودسا انتظار داشت در زادگاهش دفن شود؟

– مراسم خاکسپاری مورد بحث قرار نگرفت ، اگرچه در سطح شهروندان اودسا بود – بله ، اعتقاد بر این است که شهروند اودسا باید در سرزمین مادری خود دفن شود.