تاجیکستان برای سرشماری نفوس و مسکن

آماده می شود

تاجیکستان برای سرشماری نفوس و مسکن آماده می شود 11 سپتامبر 2020 4:28 بعدازظهر

Avesta.Tj | 11.09.2020 | کمپین بعدی سرشماری نفوس و مسکن از اول تا 15 اکتبر سال جاری در تاجیکستان برگزار می شود.

آخرین بار سرشماری نفوس و مسکن در تاجیکستان در سال 2010 انجام شده است. مطابق قانون جمهوری تاجیکستان “در مورد سرشماری نفوس” که در 19 مه 2009 به تصویب رسیده است ، این رویداد هر ده سال یک بار برگزار می شود.

برای انجام سرشماری عمومی در سطح مناسب ، آژانس آمار زیر نظر رئیس جمهور تاجیکستان ، با در نظر گرفتن توصیه ها ، “برنامه سرشماری نفوس و مسکن جمهوری تاجیکستان در سال 2020” را تهیه کرد.

هنگام انجام سرشماری از جمعیت و سهام مسکن ، آنها نه تنها اطلاعات مهمی در مورد جمعیت کشور ، بلکه همچنین در مورد میزان رشد جمعیت ، نسبت گروه های آن بر اساس جنس ، سن ، میزان تولد و مرگ ، اشتغال ، سطح تحصیلات و غیره دریافت می کنند.

هنگام انجام سرشماری نفوس و مسکن ، مقامات آماری ایالت از سه روش استفاده می کنند: یک نظر سنجی اینترنتی ، یک نظر سنجی با استفاده از رایانه لوحی و روش سنتی (کاغذی). کارهای مقدماتی برای هر سه روش در حال اتمام است.

پیشنهاد می شود که وزارتخانه ها و ادارات ، بنگاه ها و سازمان ها ، صرف نظر از شکل مالکیت آنها ، از طریق اینترنت در انجام سرشماری کمک کنند. هر وزارتخانه و دپارتمان باید یک اتاق خاص ایجاد کند – پایانه ای با دسترسی به اینترنت.

برای انجام سرشماری نفوس و مسکن ، کمک همه جانبه دستگاه های اجرایی محلی قدرت دولت ، ارگان های خودگردان شهرک ها و روستاها لازم است.