یک پنجره واحد برای عملیات صادرات و واردات و ترانزیت در تاجیکستان

راه اندازی شده است

یک پنجره واحد برای صادرات و واردات و عملیات حمل و نقل در تاجیکستان راه اندازی شده است 3 سپتامبر 2020 ، ساعت 09:47

05 Avesta.Tj | 03.09.2020 | مراسم آغاز رسمی پنجره واحد برای صادرات و واردات و عملیات ترانزیت در جمهوری تاجیکستان در تاریخ 1 سپتامبر در دوشنبه برگزار شد.

به گفته مرکز مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان ، این مراسم تحت رهبری معاون اول نخست وزیر جمهوری تاتارستان داولتالی سعید برگزار شد.

در این مراسم رسمی سران وزارتخانه ها و ادارات ، نمایندگان بخش خصوصی و شرکای توسعه حضور داشتند.

دولتعلی سعید خاطرنشان کرد که مطابق دستورالعمل های رئیس جمهور کشور ، امامعلی رحمان ، نهادهای دولتی وظیفه دارند روند معرفی فناوری های اطلاعاتی مدرن را تسریع کنند.

پروژه “همکاری اقتصادی منطقه ای در آسیای مرکزی برای بهبود فعالیت های مقامات مرزی” با هدف معرفی یک پنجره واحد است. وزارت توسعه اقتصادی و تجارت سازمان مجری این پروژه است و به كمك كمیته راهبری آن اداره می شود.

پنجره واحد نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی ، از جمله در ساده سازی رویه های تجاری ، کاهش زمان و هزینه های نهادهای اقتصادی خارجی ، افزایش گردش تجارت خارجی و درآمدهای اضافی بودجه دارد.

اشاره شد که پنجره واحد با حمایت مالی دولت جمهوری تاجیکستان و بانک توسعه آسیا در چارچوب پروژه “همکاری اقتصادی منطقه ای در آسیای مرکزی برای بهبود فعالیت های مقامات مرزی” در حال اجرا است و اولین تجربه در آسیای میانه است.

بنابراین ، پنجره واحد برای ثبت عملیات صادرات و واردات و ترانزیت در جمهوری تاجیکستان رسماً راه اندازی شد.