یک کارخانه متالورژی مس در تاجیکستان ساخته می شود


یک کارخانه متالورژی مس در تاجیکستان احداث می شود 14 اکتبر 2020 ، ساعت 12:00

04 Avesta.Tj | 10/14/2020 | پروژه ساخت کارخانه متالورژی مس در تاجیکستان در حال اجرا است. طبق اعلام وزارت صنعت و فن آوری های جدید کشور ، براساس این پروژه ، ظرفیت تولید سالانه کارخانه آینده به 5 هزار تن مس فلزی از نوع A خواهد رسید.

علاوه بر این ، گیاه طلا و نقره خالص نیز تولید خواهد کرد. از مواد اولیه محلی برای تولید محصولات استفاده خواهد شد.

به گفته منبع ، در حال حاضر در محل ساخت و ساز ، کارهای ژئوتکنیک ، مهندسی و بررسی به پایان رسیده است و ساخت بنیاد شرکت آینده آغاز شده است.

این اداره همچنین گزارش داد که این پروژه در چارچوب برنامه تصویب شده برای توسعه متالورژی غیر آهنی و آهنی در تاجیکستان برای سال 2025 در حال اجرا است ، که برای توسعه صنعت معدن و متالورژی ، توسعه ذخایر فلزات غیر آهنی و آهنی ، استخراج آنها ، فرآوری تا تولید محصولات نهایی در نظر گرفته شده است. .

همزمان ، در چارچوب برنامه صنعتی سازی سریع جمهوری تاجیکستان برای 2020-2025 ، CJSC TALCO Gold به ساخت کارخانه غنی سازی و امکانات کمکی بر اساس گروه سپرده های کنچوچ با ظرفیت پردازش سالانه 1.5 میلیون تن سنگ معدن ادامه می دهد .

علاوه بر این ، شرکت “TVEA Dushanbe Mining Industry” بر اساس ذخایر طلا “Kumargi Bolo” و “Duobai Sharki” به ساخت یک شرکت برای پردازش 900 هزار تن سنگ معدن در سال ادامه می دهد.

اجرای این پروژه ها باعث جذب بیش از 300 میلیون دلار سرمایه گذاری و ایجاد بیش از 2200 شغل جدید می شود.