بیش از 1.1 هزار تن عسل در تاجیکستان تولید شد


بیش از 1.1 هزار تن عسل در تاجیکستان تولید شد 31 اوت 2020 12:26 بعد از ظهر

2 Avesta.Tj | 08/31/2020 | از ابتدای سال جاری بیش از 1.1 هزار تن عسل در تاجیکستان تولید شده است. براساس اعلام وزارت كشاورزی كشور ، این ارقام 6 تن بیشتر از آمارهای ژانویه تا ژوئیه دوره مشابه سال گذشته است. “در پایان سال جاری ، برنامه ریزی شده است که بیش از 4.2 هزار تن عسل تولید شود. در سال 2019 ، این کشور 4112 تن عسل تولید کرد. “این وزارتخانه گفت.

رشد تولید عسل و تعداد کلنی های زنبور عسل در چارچوب اجرای برنامه توسعه صنعت در حال انجام است ، بر اساس آن هر ساله تعداد کلنی های زنبور عسل در حال رشد است و تاکنون به 231.6 هزار نفر رسیده است.

“با در نظر گرفتن قلمرو کوهستانی جمهوری و وجود گیاهان و گیاهان دارویی ، می توان تعداد کلنی های زنبور عسل ، تولید عسل و انواع دیگر محصولات زنبور عسل را افزایش داد. با در نظر گرفتن این امکانات ، می توان تعداد کلنی های زنبور عسل را به 700 هزار نفر و تولید عسل را به 16 هزار تن در سال افزایش داد. ”

کارشناسان صنعت یادآور می شوند که عسل با کیفیت خوب در تاجیکستان تولید می شود ، اما صادرات آن به خوبی تثبیت نشده است. مقادیر کمی عسل تاجیکستان به افغانستان ، ایران ، امارات ، روسیه و قزاقستان صادر می شود.