حدود 350 تاجیک به تاجیکستان بازگشتند که در مرز قزاقستان و ازبکستان گیر کرده بودند

حدود 350 تاجیکی که در مرز قزاقستان و ازبکستان گیر افتاده بودند به تاجیکستان بازگشتند 3 سپتامبر 2020 15:27

Avesta.Tj | 03.09.2020 | در تاریخ 3 سپتامبر سال 2020 ، به نمایندگی از دولت جمهوری تاجیکستان ، 347 شهروند جمهوری تاجیکستان ، که به دلیل بسته شدن مرزها ، به طور موقت در ایستگاه بازرسی “Zhibek Zholy” در مرز دولت قزاقستان با ازبکستان بودند ، از طریق جاده به وطن خود تحویل داده شدند. < / p>

طبق اداره اطلاعات وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان ، بازگشت هموطنان با همکاری مقامات مربوطه قزاقستان و ازبکستان و همچنین دفتر منطقه ای سازمان بین المللی مهاجرت در آسیای میانه سازماندهی شده است.

دفتر نماینده سازمان بین المللی مهاجرت در تاجیکستان به نوبه خود گزارش می دهد که این عملیات به لطف تلاش های مشترک دولت تاجیکستان در همکاری با دولت های قزاقستان و ازبکستان امکان پذیر شده و توسط مأموریت های IOM در سه کشور با پشتیبانی مالی پادشاهی نروژ هماهنگ شده است.

پس از اجرای اقدامات قرنطینه ، IOM بازگشت بیش از 2100 مهاجر تاجیکی از قزاقستان از طریق ازبکستان به تاجیکستان را تسهیل کرد. دفتر IOM گفت: در این میان ، زنان و کودکان ، مهاجران کارگری و دانش آموزانی که خود را در نقطه مرزی “Zhibek Zholy” در مرز قزاقستان با ازبکستان یافتند و امیدوارند که به خانه خود – تاجیکستان بازگردند.