ازبکستان یک سیستم نظارت مستقل بر بدهی عمومی

ایجاد خواهد کرد

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / صفحه اصلی / سیستم مستقل نظارت بر بدهی عمومی

سیستم نظارت مستقل بر بدهی عمومی در ازبکستان ایجاد می شود 8 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:46

Avesta.Tj | 09/08/2020 | در ازبکستان ، کار برای ایجاد سیستم جدیدی از نظارت مستقل بر بدهی عمومی در حال انجام است که از زمان دریافت وجه تا زمان هزینه آنها ، بودجه را کنترل خواهد کرد.

توسعه سیستم توسط معاون وزیر دارایی کشور اودیلبک ایساکوف اعلام شد ، گزارش Podrobno.uz.

برنامه های تقویت کنترل در هزینه های بدهی عمومی در یک کنفرانس مطبوعاتی اختصاص داده شده به منظور روشن کردن ماهیت و اهمیت فرمان “در مورد اقدامات برای بازگرداندن رشد اقتصادی در 2020-2021 و ادامه اصلاحات ساختاری سیستمی در بخش های اقتصاد” با مشارکت نمایندگان مسئول شناخته شد وزارتخانه ها و ادارات.

اودیلبک ایساکوف ، که در این کنفرانس صحبت می کرد ، خاطرنشان کرد که کشور آماری را در مورد میزان بدهی گرفته شده ، در کدام مناطق ، از کدام طلبکاران و با چه ارز ، این وجوه برای چه چیزی خرج می کند ، چه پروژه هایی تأمین اعتبار می کند و چه کسی مجری آنها است. وی خاطرنشان كرد كه كنترل مشابه باید در اجرای این پروژه ها نیز تسری یابد.

همانطور که معاون وزیر گفت ، در حال حاضر پیش نویس قطعنامه ای در حال تدوین است که ایجاد یک سیستم جدید را پیش بینی می کند. او نظارت مستقلی را انجام خواهد داد ، شروع با دریافت بدهی عمومی و پایان دادن به جایی که پول خرج می شود.

نقشی که در سیستم جدید به وزارت دارایی ، وزارت سرمایه گذاری و تجارت خارجی ، وزارت توسعه اقتصادی و کاهش فقر اختصاص داده می شود و ترتیب کار آنها نیز توسط این پروژه تعیین می شود.

به یاد بیاورید که در نیمه اول سال ، بدهی خارجی ازبکستان 9.3٪ رشد کرده و بالغ بر 17.1 میلیارد دلار بوده است.