به افتخار سالگرد DDT ، یوری شوچوک انقلابی سنگین را برای پدران و کودکان به وجود آورد

همه چیز در ماه آوریل آغاز شد ، زمانی که شوچوک ویدیویی را برای آهنگ” بهار روسی “منتشر کرد ، فیلمبرداری در بدنام سن پترزبورگ “صلیب”. تصویر یک زندان در این اثر به عنوان نمادی از وضعیت کشور و جهان ظاهر شد. در نگاه اول بی تکلف ، ترکیبی جزئی با قافیه های ساده اما سوراخ کننده ، که در آن نویسنده این س asksال را مطرح می کند: “چه چیزی در پنجره شماست؟” و او پاسخ می دهد: “یک گرگ و میش خاکستری ، یک باراک اردوگاه ، یک کیسه سنگی ، یک گل در آن رشد می کند.” تصاویر کسل کننده با سوالات لفاظی دنبال می شوند که هنوز بی پاسخ مانده اند: «چه چیزی ما را آشتی می دهد؟ چگونه می توانیم با هم باشیم؟ چگونه می توانم این بهار را با تو شنا کنم؟ ” فقط بهار قبلاً هموار و متاسفانه به پاییز سرازیر شده است ، اما هیچ کس نمی داند چه زمانی تمام می شود.

بعد ، DDT یک فیلم انیمیشن سخت تر “مرد مرده” را برای آهنگ آلبوم 2018 “Galya Go” منتشر کرد. اقدام آن در کشوری با رژیم توتالیتر اتفاق می افتد ، جایی که افراد ماسک دار تابوت ها را در خیابان حمل می کنند و تا زانو در خون غرق می شوند. دو شخصیت اصلی یک مرد با عینک و جلیقه هستند ، بسیار شبیه به خود شوچوک ، و یک مرد بادی بزرگ ، یادآور “برادر بزرگ” از اورول. اینجا وقت شعر نیست. نوازنده به عقب برخورد می کند: “دوباره ، در خارج از پنجره ، عصر جهنمی ، یک مرده سرگردان زمین است. تکان دادن برس ، که هنوز زنده است. چراغهای جلوی چشم در تاریکی می سوزند ، سرش را برمی گرداند ، “و خلاصه” ، یک سطل آشغال جهنمی مرده کشور را سرگردان می کند.

نمی توان جلوی یولیانیچ را گرفت. سومین “پرستو” ویدئوی “کر” بود که در آن صدها چهره مانند بسیاری از حباب های کوچک به نظر می رسد که در شرف ترکیدن هستند. دوربین دور می شود ، و معلوم می شود که این یک گوشت چرخ کرده انسانی است که از یک چرخ گوشت بزرگ خارج می شود. این موزیک ویدیو تا حدودی یادآور “دیوار” ساخته پینک فلوید است. شعرها حتی سازش ناپذیرتر می شوند: “وقتی قهرمان می رود ، آواز باقی می ماند ، اما رابطه جنسی جمعی برای من زیاد است. من از آن ناشی از استریوتوکسیکوز هستم و اینجا تنها در میان مارها و سنجاقک ها زندگی می کنم. من جنگل را به دور از گورها ، برابری ، برادری و توهمات دیگر نفس می کشم. جایی که گروه کر توپ را اداره می کند – من از اینجا بیرون آمدم ، اکنون با مورچه ها در اتحاد هستم. ” عبارت مربوط به گروه کر و قهرمان ، مختصر شعر “تئاتری” برادسکی است ، جایی که یک سرگردان به شهر می آید ، یادآور پادشاهی آینه های کج است ، که به دلیل عدم شباهت به برج در برج قفل شده است.

در تمام این مدت ، رهبر DDT نه تنها واضح و سریع به رویدادهای فعلی واکنش نشان داد ، بلکه درگیر پروژه ای جهانی برای چهلمین سالگرد گروه بود. نتیجه کار ، که ، همانطور که معلوم شد ، از پاییز سال گذشته ادامه داشته است ، طرفداران فقط در حال حاضر قادر به قدردانی بودند – یک مجموعه ادای احترام کامل و همه کاره “Territory of DDT”. شوچوک نه خودش و نه تخیل همکارانش را محدود نکرد. بیش از 50 نوازنده از ژانرها و گرایش های کاملاً متفاوت در ضبط آلبوم شرکت داشتند. در میان آنها Antokha MS ، Khadn Dadn ، Louna ، Lumen ، Amators ، Marina Katsuba ، Grotto ، Tilmil ، DenDerty ، Igor Rasteryaev ، Blazhin ، Pika ، Isaiah ، 7B ، Musya Totibadze ، Animal Jazz ، Zero People ، بنیاد Guru Groove ، “Operation Plasticine” ، خواننده رپ بلاروسی Cirop.

“سازندگان آن خاطرنشان می كنند:” هدف این پروژه نشان دادن این است كه كار یوری یولیانویچ شوچوك و موسیقی DDT نه تنها بر متولدین اتحاد جماهیر شوروی تأثیر گذاشته است ، بلكه امروزه نیز ارتباط خود را از دست نداده اند. ” – نسخه نهایی شامل 48 قطعه با خوانش و صدای جدید است که می توان با خیال راحت گفتگوی بین 40 ساله ها و 20 ساله ها را نام برد. ” چرا “قلمرو”؟ هر آهنگ از دیسک نمادی از یک شهر خاص است ، بنابراین پوشش سیاه و سفید نقشه ای از کشور را نشان می دهد ، که همان شهرها بر روی آن پراکنده شده اند. همچنین این استعاره از چگونگی پاسخگویی کار گروه در فرهنگ روسی طی چندین دهه است.

به دلیل همه گیری ، تور سالگرد به طور نامحدود به تعویق افتاد. تنها کنسرت در اوفا در جریان جشن روز جمهوری باشکریا برگزار شد. شوچوك می گوید: “با این حال ، به تعویق انداختن چهلمین سالگرد غیرممكن است ، و وقت اضافی باعث شد كه پروژه بسیار رشد كند ، به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی شده بود ، نوازندگان در این ادای احترام شركت كردند ، و این امر باعث شد كه واقعاً از مقیاس بزرگتر استفاده شود.” ظاهراً هنرمند قصد بازدم ندارد. کار بر روی آلبوم جدید استودیویی کاملاً در حال انجام است. 40 سال گذشته است – بیش از اندازه کافی باروت در قمقمه ها وجود دارد ، و آهنگ های DDT امروز بیش از هر زمان دیگری مهم هستند.