سرقت های بزرگ در شبکه های برق دوشنبه

سرقت های بزرگ کشف شده در شبکه های برق دوشنبه 12 نوامبر 2020 ، ساعت 13:46

اوستا Tj | 12.11.2020 | آژانس های اجرای قانون تاجیکستان سرقت برق در شهر دوشنبه را شناسایی کرده اند. به گزارش رادیو اوزودی ، وزارت امور داخلی تاجیکستان گفت که تعدادی از کارمندان شبکه های برق دوشنبه OJSC به سرقت 150 میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش 68 میلیون سامونی (بیش از 6 میلیون دلار) مظنون هستند و دادستانی عمومی یک تیم تحقیق ویژه برای شناسایی سرقت برق ایجاد کرده است. .

خاطرنشان می شود ، یوسف رحمان ، دادستان کل تاجیکستان ، در دستور خود مبنی بر تشکیل یک کمیسیون تحقیق ویژه ، به بازرسان دستور داده است که از جمله موارد دیگر ، واقعیت های سرقت و از دست دادن برق در تمام مناطق کشور را بررسی کنند. تیم تحقیق همچنین باید توضیح دهد که چرا این کشور هنوز سیستم پرداخت جدید برق مصرفی را معرفی نکرده است.

گروه تحقیق ویژه دادستانی کل در 30 اکتبر ایجاد شد. دو هفته قبل ، معاون وزیر امور داخلی تاجیکستان ، عبدالرحمون علم زودا ، نتایج ممیزی را در OJSC دوشبکه شبکه های الکتریکی به رئیس اداره انرژی Barki Tojik میرزو اسماویلزودا ارسال کرد. در این سند به ویژه در مورد سرقت 150 میلیون کیلووات ساعت برق در شبکه برق پایتخت به میزان 68 میلیون سامونی (بیش از 6 میلیون دلار) آمده است.

طبق اطلاعات رسمی ، کل بدهی هلدینگ انرژی Barki Tochik اکنون 2.5 میلیارد دلار است.

با قضاوت بر اساس نتایج ممیزی کارکنان وزارت امور داخلی تاجیکستان ، در پایتخت ، فعالیت های یک شبکه متقلب که به سرقت پول برای استفاده از برق مشغول بود ، آشکار شد. به گفته آژانس اجرای قانون این کشور ، “گروه جنایتکار” شامل خوزین خودویکولوف ، رئیس خدمات فروش برق شبکه های برق دوشنبه ، منوچهر خرساندزود ، رئیس شبکه برق پایتخت و نورلو ، برنامه ریز اداره تسویه حساب این شرکت بود.

وزارت کشور ادعا می کند که واقعیت های غیرقابل انکاری از کلاهبرداری در شبکه برق پایتخت وجود دارد. طبق این طرح ، اعضای گروه صدها مترمربع در ساعت برق استفاده نشده توسط آنها را به رسید مشتریان اضافه كردند ، سپس آنها را نوشتند ، گویا “به آنها” اهدا شد “، اما در واقع این متر مربع در ساعت با قیمت پایین به سایر مشتریان فروخته شد.

“بارکی توجیک” هنوز در مورد آنچه اتفاق می افتد توضیحی نداده است و در همین حال ، قطع کامل برق در کشور ، عمدتا در مناطق کشور ادامه دارد.