با وجود اختلاف سنی 20 ساله ، بسیاری از مسائل نویسنده و آهنگساز را به هم نزدیک کرد. آنها مکاتبات کردند ، که اساس پروژه “Ch + Ch” را تشکیل داد. بازیگران سرگئی گرماش و داریا بلوسووا به عنوان خواننده در این تولید بازی کردند و تکنوازان مسکو مسئولیت موسیقی را بر عهده داشتند. قبل از اجرای خواندن ، گرماش اعتراف كرد كه خودش فقط بلد است روی اعصابش بازی كند ، اما وقتی یك ارکستر زنده در كنار او روی صحنه می آید ، احساس می شود “شما در پشت خود سرنگی با آدرنالین دارید.” p>
این اولین بار نیست که قالب ادبی و موسیقی در پروژه های یوری باشمت ظاهر می شود. به عنوان مثال ، نمایشنامه “ون گوگ. نامه هایی به برادر »با مشارکت اوگنی میرونوف ، که به شاخصه جشنواره سوچی تبدیل شده است. سرگئی گرماش قبلاً نیز در تولید مشابهی شرکت کرده است – چندین سال پیش او بخشی از موسیقی “The Lay of Igor’s Host” را در یاروسلاو برای موسیقی خواند. این قالب اجازه می دهد موسیقی کلاسیک ، کلمات زنده و جزئیات کمی شناخته شده از سرنوشت نوابغ گذشته را در یک “کوکتل” هماهنگ مخلوط کند. p>
این اجراهای آموزشی ، به ویژه با مشارکت ستارگان تئاتر ، با صدای بلند توسط مردم پذیرفته می شود. خوانش موسیقی و تئاتر جدید با شرکت سرگئی گرماش و داریا بلووسوا از این قاعده مستثنی نبود. درست است که خود استاد بزرگ این بار نتوانست ارکستر را هدایت کند و بازیگران را هدایت کند – او بعد از بیماری آخرین روزهای خود را در قرنطینه نشسته است. p>
– برای من این اولین تجربه کار با ارکستر به صورت زنده است ، – بازیگر ، داریا بلوسووا ، را پذیرفت. – و به نظر من بیننده چنین قالب ساده و قابل فهم را از دست داد. ما افراد خلاق از این موضوع آگاه هستیم ، زیرا امروز انبوهی در همه چیز وجود دارد ، پست مدرنیسم دیگر مد نیست. بیننده چیز متفاوتی را می خواهد: از قلب به قلب همه آنچه لازم است. p>
داریا واقعاً بخشهایی از مکاتبات و داستانهای آنتون چخوف را با روح – از لحاظ احساسی و عاطفی – می خواند. ابتدا ، درون دیوارهای فیلارمونیک یاروسلاول ، صدای مناسب او شنیده شد ، و سپس بازیگر زن از سالن شنا کرد و به صحنه رفت ، جایی که به همراهی ارکستر ، به خواندن بینایی ادامه داد. با این حال ، او تقریباً زیرپا نگذاشت – او با مسئولیت پذیری برای اولین اجرای خود با یک ارکستر زنده آماده شد. p>
سرگئی گارماش ، بر خلاف شریک زندگی خود ، متن را مطالعه نکرد ، اما آن را به طرز احساسی خواند ، و بر قسمت های کمی شناخته شده رابطه چایکوفسکی و چخوف تأکید کرد. و این ارائه با متن اجرا هماهنگ است – آهنگساز و نویسنده نه تنها با دوستی نزدیک ، بلکه با روابط بسیار گرم ارتباط برقرار کرده اند. p> سرگئی گارماش و داریا بلوسوا span>
– ناراحت کننده است که هر دو این افراد زود و زود از دنیا می روند ، – قبل از اجرا بازیگر “MK” گفت. – اگر خیال می کردیم دوستی چخوف و چایکوفسکی بیشتر به طول می انجامد ، مطمئناً در اپرا شاهکاری خواهیم داشت – مانند باغ آلبالو یا سه خواهر. p>
چایکوفسکی اولین نظر خود را در مورد چخوف در نامه ای به برادرش در 20 آوریل 1887 گذاشت. این داستان به داستان «لایمن ها» می پرداخت. چایکوفسکی مجذوب او شد و از طریق تحریریه که داستان را منتشر کرد نامه ای به چخوف نوشت. با این حال ، پس از آن نامه به مخاطب نرسید. p>
در همان زمان ، موسیقی چایکوفسکی در خانه چخوف ها به صدا درآمد و نویسنده خود سعی کرد برخی از کارهای او را اجرا کند. خاطرات بازمانده از شاهدان عینی گواهی می دهد که چخوف ، با یک انگشت ، ملودی پنجمین سمفونی چایکوفسکی را گوش گرفته است. به زودی نویسنده و آهنگساز شخصاً ملاقات کردند – اولین جلسه در 14 دسامبر 1888 در سن پترزبورگ برگزار شد. آنها یک رابطه لمس کننده ایجاد کردند که سالها حفظ کردند. چخوف داستان “مردم تیره و تار” را به چایکوفسکی اختصاص داد که در پاییز 1889 ، اندکی قبل از انتشار ، درباره آن به آهنگساز نوشت. در این نامه ، او لاف نمی زد ، اما در مورد خوب بودن داستانش شک داشت. p>
با این حال ، مکاتبات فقط مربوط به خلاقیت نبود. گاهی اوقات جزئیات خنده دار روزمره را ذکر می کند. بنابراین ، یک بار پس از بازدید چخوف از چایکوفسکی ، نویسنده جعبه سیگار خود را فراموش کرد و آهنگساز با عذرخواهی شیرین ، آن را برای دوست خود فرستاد ، زیرا چند سیگار نداشت (مهمانان دیگر آنها را دود می کردند). گرماش همه اینها را بدون آسیب دیدگی خواند ، که به مخاطب اجازه می داد لحن روابط بین این دو ، آغشته به درک و احترام به یکدیگر را احساس کند. p>